0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ser i stort sett ut som tidigare, inte mycket att orda om överhuvudtaget tycker jag i alla fall. Att Thailand försöker att hållakollen på så mycket som möjligt de "[¤#@@¤%]" som söker sig hit, det länder dom bara till ära och redighet i mina ögon.....Kör på som vanligt, detta drabbar inte oss vanliga människor ändå!!
Foton skall lämnas till immigration vid varje ansökan härnere i Thailand, inget nytt alls där. Så var inte orolig. Foton lämnas dessutom också i Sverige till deras ambassad eller konsulat när du ansöker om non immigrant o eller O-A, så inget nytt där heller.
Jag har då aldrig lämnat några foton förut, bara fyllt i pappret som man får på planet.
Jag vill minnas att man skall söka turistvisum på Thailändska konsulatet i Göteborg. Jag gjorde det när jag var nere med min då tillkommande första gången eftersom jag stannade mer än 30 dagar. Allt var väldigt smidigt, instruktionerna fann jag via thaiambassadens hemsida. Dessutom hade dom en kampanj just då så den gången var det gratis (juli 2009).
Ja då finns det ju absolut ingen anledning, även om det var gratis så fick man skicka passet rekommenderat samt bifoga ett rekommenderat kuvert för returen.
Jag skulle hellre vilja uttrycka det så här, Rolf. Den tiden, den glädjen!!
Nya grejer hela tiden, fast det kommer nog inte att beröra oss, tror jag. Den tiden den sorgen
Vi planerar att resa ner till thailand i augusti med hemresa i början av september, frugans uppehållstillstånd går ut i mitten av september men vi kommer att komma hem ca 1 vecka före detta datum. Finns ändå en viss oro att det kan bli strul vid ankomsten till Sverige, nån som har erfarenhet att detta eller behöver man inte alls vara orolig ? Mats
Som jag sade Rolf, inget alls speciellt nytt med detta. Rolf då åkte, och du åker ner till Thailand och stannar inte över 30 dagar. Du har ingen anledning att ens läsa denna tråd. Du får per automatik på flygplanet tack vare att du är svensk 30 dagars turistvisa.... Så du kan med glädje skita i allt detta.....Du letar "mask" under fel stenar... lugn och fin nu, allt under kontroll!!!
Jag skulle vara orolig och ta reda på så mycket jag kunde.Skulle söka information och även begära skriftligen att det inte ska vara något problem vid ankomst Arlanda...Börja hos MIG.... Mitt tips.