Författare Ämne: Min tjejs första intryck av Sverige  (läst 1325 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad ledarn

• Vi är med och påverkar
  • *
  • Antal inlägg: 4676
  • Karmakvot: 16.3%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
SV: Min tjejs första intryck av Sverige
« Svar #20 skrivet: 2012-09-19, 16:34 »

Sen det där eländiga gruset och småstenen som vi vräker ut på alla gator vintertid. Tänk vad samhället skulle spara mycket pengar om folk tog på sig ett par broddar i stället för vi ska ösa ut tonvis med sten.
Min flickvän var dock tacksam för gruset. Hon satte sig rejält på baken en gång och efter det var hon mycket tveksam till att gå på is. Då blev till att hålla handen, trots att hon tycker det är lite pinsamt bland folk. Fick hämta henne med bilen en gång när hon inte vågade gå nerför en isig backe. Men vad gör man inte, man vill ju inte att det finaste man har ska gå sönder?  ;D ;D

Jo... Det där känner man igen...  ;D

Utloggad andrejsdenruskige

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 998
  • Karmakvot: 58.4%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #21 skrivet: 2012-09-19, 21:46 »
Fick hämta henne med bilen en gång när hon inte vågade gå nerför en isig backe. Men vad gör man inte, man vill ju inte att det finaste man har ska gå sönder;D ;D

Jaha, du tog gammel bilen  8)

Utloggad ano

• * *
  • Antal inlägg: 99
  • Karmakvot: 8.1%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #22 skrivet: 2012-09-19, 22:24 »
Jaha, du tog gammel bilen  8)

Korrekt. I valet mellan bil och kvinna får man göra en grundlig ekonomisk/materiell analys med beaktande av självrisk, värdeförändring, risk för (egen) kroppsskada, driftskostnader, affektionsvärde etc. och ställa posterna mot varandra så att man fattar beslut på rationella grunder.
Eller? Nä... Hon visade sig vara mer värd än bilen trots allt!

( ironi är väl säkrast att lägga till  ;D )

Utloggad Birger LKPG

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 546
  • Karmakvot: 84.4%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #23 skrivet: 2012-09-21, 14:38 »
Tjejens första intryck var att alla träd var döa,hon kom hit på hösten  ;D

Sedan tog det tre dar att få henne att gå ut på 10 cm blankis även att jag och farsgubben hade gått ut en 20 m  ;D

Tyckte det var bättre att ta hit henne på vinter halv året när det är som jävligaste  ;D ;D ;D För ibland så kan ju vår och sommar vara fina och varma här hemma med å så kommer vinter så blir det som en schock.

Lika bra att ta tjuren vid horna direkt  :D

Sir One

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 2012-09-21, 15:40 »
Tjejens första intryck var att alla träd var döa,hon kom hit på hösten  ;D

Sedan tog det tre dar att få henne att gå ut på 10 cm blankis även att jag och farsgubben hade gått ut en 20 m  ;D

Tyckte det var bättre att ta hit henne på vinter halv året när det är som jävligaste  ;D ;D ;D För ibland så kan ju vår och sommar vara fina och varma här hemma med å så kommer vinter så blir det som en schock.

Lika bra att ta tjuren vid horna direkt  :D
Nu för tiden, med det väder vi har skulle nog en ankomst sommartid utgöra en chock.
Jag har funderat mycket på detta med ankomsttid i min planering av Ooy´s första steg på moderjorden. Sommar med vinterkläder eller vinter med vinterkläder?
Jag har förklarat för henne att temperaturen sommartid här är som inne på Big C och vintertid som i en frysdisk på Big C. - Vely cool.

Inloggad nakonsawan

• Dude, he's way hammered
  • * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 383
  • Karmakvot: 15.9%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
Sv: Min tjejs första intryck av Sverige
« Svar #25 skrivet: 2012-09-21, 18:36 »
Hejsan! Min tjej har varit här ca 2 månader nu. Ville ha hit henne under sommaren men fick allt vänta till början av augusti.

Det har gått jättebra men nu börjar det klagas lite på kylan ;-) hon reagerar nog mest på vad lite folk det är ute på kvällarna. Då bor vi ändå i stan. Fast å andra sidan undrar hon ofta varför folk är vakna så sent när hon tittar ut och ser att det lyser hos alla :-) hon kommer ofta med små kommentarer om saker men mest småsaker som hon skämtar om.

Kommer nog aldrig glömma när hon stod på altanen i stugan en kväll och började skrika som en galning att jag ska komma ut. Jag skyndade mig ut och där stod hon och gapskrattade åt att det kom "rök" ur munnen när hon andades i kylan... :-)

annars har hon inte reagerat på något särskilt här i sverige vad jag kommer på. Men då säger hon också att hon trivs superbra och vill gärna stanna längre! Kan säkert vara olika det där hur dom gillar sverige.

Om två veckor åker hon hem för denna gången så blir det att ordna för nästa besök. Då blir det nog en längre tid.

Min tjejs första intryck av Sverige Sida: 2
QR Streckod, länk till ämnet "Min tjejs första intryck av Sverige Sida: 2"

Din lokala tid: 13:05