0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Efter stora prisfall på många utländska fastighetsmarknader har priserna börjat återhämta sig. Men varningar för nya prisfall saknas inte.
Lunkanva har du för sidor när du kollar hus
:)Ja, när det gäller andrahandsmarknade för hus uppe i Isaan,Buriram, är den lika med noll!Massor med hus som är osålda...mest falanghus där ägaren av en eller annan anledning flyttat ut...avlidit eller av annan orsak lämnat huset. Själv hade jag turen att få sålt mitt hus pga läget samt av tillfälligheter och ren tur då köparen var en Thaikvinna av "högre börd"..nyankommen rektor för anrikaste skolan i Buriram stad.Men själva försäljningen var inte lätt...fick anlita en lokal advokat för det juridiska till slut.Dock tror jag att det är sällsynt att Thai vill köpa "falanghus". Det verkar som om all försäljning i andra hand är svår i Thailand. Helst ska man ha nytt..när det gäller hus o bilar.I Buriram är det därför lätt att hyra hus med bra standard för 4-7000 bht/månad med i många fall full möblering och TV o Internetanslutning som ingår!Ha de bra,Frank
:)Jo helt klart....tillgång och efterfrågan....tillgången finns men efterfrågan på hus här är ju inte samma som i Phuket..Pattaya eller Hua hin....och priset är ju trevligare även om man inte ser havet! Inga problem när man bor här i "riktiga Thailand" = Isaan!...bara att besöka Pattaya/Jomtien då och då och man får sin skäliga dos av hav och allt annat "gött"! Som jag ser det är Turistorterna bara på lotsas...en stor "sandlåda" för vuxna....men smaken är som baken! Ha det fortsatt bra!Frank
Tråden handlar om pris på hus i Thailand och inte om livsstil.Det är det jag skriver om och det prifall på hus i Isaan och inte vid havet eller Phuket beror ju på var folk vill bo.Svårare än så är det inte.
F*n va du är grym. Du vet och kan allt. Jag skulle så gärna vilja vara som dig. Kan jag få flytta in hos dig och lära mig hur man blir så bra?