Författare Ämne: Flytta till Thailand. Är det möjligt om man inte har gott om pengar?  (läst 20977 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BaBoo

• * * *
  • Antal inlägg: 171
  • Karmakvot: 26.3%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
Det finns BUPA här i Thailand, och jag tror att det är det största som finns här. De erbjöd mig olycksfallsförsäkring ( begränsad) vid ålder 57 (2008). Jag tog den, kostade för 1 år 10.000 baht (då 2.000:-)
Hälso eller sjukförsäkring fick jag inte....

Men om man tecknar en försäkring hos BUPA innan man fyllt 60 (tex 50) så kan man väl fortsätta att ha försäkringen även efter att man  fyllt 60 ?

Utloggad BaBoo

• * * *
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
För övrigt  så skulle jag  inte vilja bo i Thailand om jag  inte minst har en månadsinkomst på 50000 Baht!

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
  • Antal inlägg: 10870
  • Karmakvot: 9.5%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
  • Prärien // Nong Nasaeng
För övrigt  så skulle jag  inte vilja bo i Thailand om jag  inte minst har en månadsinkomst på 50000 Baht!

Baboo, du får ju tycka som du vill, inget fel i det. men kan säga i alla fall.... Hur du lever härnere beror helt och hållet var någonstans du kommer att bo härnere. Bosätt dig i de stora metropolerna, så är du rökt med 50.000 baht det räcker ingenting alls på det ställena....

Men om du skall bosätta dig med en dam kanske uppe i Isaan, så kan du leva bra för 40.000 baht, inga problem alls, kanske inte som kung i baren , men garanterat som en prins...
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Transporten till Thailand är viktig, varför inte gå till källan efter vatten!!!

Utloggad Ubon

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 786
  • Karmakvot: 38.2%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
Tack, då vet vi vad som gäller......

Utloggad Ubon

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 

Utloggad Gazton

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4629
  • Karmakvot: 13.3%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Smauland. och alla öppna barer i LOS

Du verkar bitter Ubon ?
Some people are alive only because it's illegal to kill them

Utloggad Ubon

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
Åhh, inte alls, tillåt mig att ställa en fråga, hur många gånger kan man i detta forum kalla Thailändare för idioter?
och även andra mindre lämpliga tillmälen, är det även lämpligt att nedvärdera den muslimska tron, min uppfattning
är att oavsett tro så ska denna acepteras, sen att andra missbrukar denna, så detta blir en avart, bara att beklaga.
För att inte tala om folket grodätande Fransmän som någon skrev, vi kan gå vidare, bra att militären tar död på.....
tror nog att vi talar om demokrati och yttrandefriheten, eller......

Ibland så känns det bittert att vilja svara men någonting säger stopp, var på väg att lägga in en kommentar när
det gäller "äktenskapsförord" jag avstod, nu ångrar jag mig, juridiken är mitt område, in facto så går det att skriva in
i förordet: att om tvist uppstår, i vilket lands domstol tvisten skall avgöras. Skriv aldrig i ett avtal "bör" skall stå skall,
bör är ett ord som är icke gällande, skall är bindande.

ha det gott Gazton

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
Du verkar bitter Ubon ?

Ja den killen är helbitter Gazton. Han refererar i inlägget till uttryck som jag har skrivit här på forumet bl.a. han ifrågasätter det som folk skriver, och det är utav ren ilska bitterhet och illvilja. Killen sitter på nätterna och retar sig i nuläget på mig i detta forumet och Gud vete [¤#@@¤%] vilka andra sajter han är inne på, och är arg på andra där också??

Är man en idiot så skriver jag i min dagbok att man är en  idiot, jag skiter i hur visa typer klarar av att tolka "daligt tal", och hur deras kapacitet till att göra det är, upp till dom!! Jag kallar muslimer för vad jag tycker att de är. min uppfattning = demokrati...

Hela världen rubricerar fransmän som grodätare och vet om detta, likaväl som svenskar är snusare, men det kanske är dålig stil att tala i de ordalagen om oss stackars svenskar.... Till sist så hade jag tydligen skrivit "bra att ta död på"... ja inte [¤#@@¤%] var det Moder Theresa precis...... Jag kommer inte ihåg exakt, men jag tror att det handlade om narkotikans spridning i Thailand via vissa element... (tror det)... Och jag står för vad jag skriver.

Det har varit lugnt nu sedan länge på hans front, och nu plötsligt utifrån "det blå" så fortsätter han igen....... och alltid nattetid när spökena och hans "demoner" är i full gång!!!! Hoppas att han kan glömma och gå vidare????????????
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Utloggad Ubon

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
Nepp, inte alls om narkotika, det Du själv skrev handlade om rödskjortorna, ibland har jag
uppfattningen att Du skriver fortare än Du tänker, på gott och ont.

Finner det lite tråkigt att Du har en uppfattning att den som inte tycker som Du är en
ickevetande idiot. I detta så har Du talat om att alla som röstat på det parti som vann valet
i demokratisk anda är idioter, i detta så har Du även sagt att kommande  ministrar i Regeringen
är idioter, eller är det någon som tror att någon i det röda partiet röstat på något annat parti??

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
Jag tror och tycker att du skall försöka att hålla "nattiderna" Det är inte bra att stanna uppe nattetid, DÅ är det tid för sömn, och ladda batterierna.

Roligt att du läser min tråd i alla fall, fortsätt du med det, men jag är INTE en kille som sätter mig och "rättar" och "tillrättalägger" en "avskrift" av min dagbok som jag skrev i för 1-3 år sedan. I det läget när jag skrev om rödskjortorna, så satte de eld på allt de kom åt, de gjorde livet surt för mängder av medborgare i Thailand, och de förstörde materiellt för oerhörda belopp.

De brände ner kommunalhusen i flera städer uppe i Isaan, de brände bilar, de hotade att "storma" regeringshuset i Bangkok!! Kallar du detta jävulskap för demokrati, så är du verkligen mer korkad än jag menat på tidigare. Du kan gaffla på hur mycket du vill, men få mig inte att ändra uppfattning om demokrati min käre spann vatten, Bläh!!!!
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Utloggad Golden

• * * *
  • Antal inlägg: 150
  • Karmakvot: 12.7%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
Du har inte många rätt i politiken, Beror nog på din förmåga att tolka hur Thailand och dess invånare lever o tänker.
Men nu bor ju du mitt bland mord brännarna som var med om att rösta fram nuvarande PM.
Du kanske vaknar upp den dan du förstår att du lever i ett av de "rödaste" området i. Men fan trort du har ju inget lärt på tre år om hur det Thailänska samhället fungerar.

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
Du har inte många rätt i politiken, Beror nog på din förmåga att tolka hur Thailand och dess invånare lever o tänker.
Men nu bor ju du mitt bland mord brännarna som var med om att rösta fram nuvarande PM.
Du kanske vaknar upp den dan du förstår att du lever i ett av de "rödaste" området i. Men fan trort du har ju inget lärt på tre år om hur det Thailänska samhället fungerar.

Jag vet om många olika koncept, som används häruppe för att styra åsikterna,jag vet inte om din förmåga Golden. jag vet att "money talks", jag känner till "desinformation", men usch och nej, nu går vi visst långt över din horisont här.

Jag skriver om min vardag här. Du har ALDRIG någonsin visat upp din vardag, och hur du ser på sakerna, och hur du känner längst inne. Du är bara en pösmunk som i efterhand sitter på ett facit och skiter på alla andra.,. inte mycket att sträva efter för vanligt fölk!!!

Kom igen nu, berätta lite om dig själv, så vi andra får se vem du är, annat än den kille som alltid kritiserar folk och i efterhand talar om hur fel de hade... Kollade dina inlägg, och där finns inte ett endaste enda positivt inlägg, enbart tråkigheter.

Kritik om hur dumma folk är, och hur värdelöst detta forum är. Du är en bitter sate som sitter hemma, antagligen utan kompisar eller någon social kontakt alls.... usch och stort tvi!!! Bodde du i Farsta eller???
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Utloggad BaBoo

• * * *
Baboo, du får ju tycka som du vill, inget fel i det. men kan säga i alla fall.... Hur du lever härnere beror helt och hållet var någonstans du kommer att bo härnere. Bosätt dig i de stora metropolerna, så är du rökt med 50.000 baht det räcker ingenting alls på det ställena....

Men om du skall bosätta dig med en dam kanske uppe i Isaan, så kan du leva bra för 40.000 baht, inga problem alls, kanske inte som kung i baren , men garanterat som en prins...

Vill inte bo i Isaan!

Jag vill bo i lantmiljö men med max en halvtimmes körning för att komma till storstad, strand och annat.. och det  är så jag bor i Thalang på Phuket!!

Utloggad zMacen

• Dude, he's way hammered
  • * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 432
  • Karmakvot: 64.1%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Norrland
F-n Legolas. Skärp dig!

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
F-n Legolas. Skärp dig!

Ja för [¤#@@¤%], gärna..... på vilket sätt tycker du??? ;)
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Utloggad matteisurin

• *
  • Antal inlägg: 1150
  • Karmakvot: 8.9%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • STO-Huddinge/ Surin tambon samrong ban salengphan
Vill inte bo i Isaan!

Jag vill bo i lantmiljö men med max en halvtimmes körning för att komma till storstad, strand och annat.. och det  är så jag bor i Thalang på Phuket!!

Ja se där alla vi människor är olika, själv vill jag bo i isaan långt från storstan och allt annat som följer med det. Blir man  mot all förmodan sugen på att dra till storstan är det väl inte värre än och åka dit ett par dagar och få sina begär mättade.. ;D ;)
# 27 RIP

Inloggad Rolf

• STAFF
  • Antal inlägg: 5656
  • Runhällen/BanPhe/Hat Mae Rumphung
Ja se där alla vi människor är olika, själv vill jag bo i isaan långt från storstan och allt annat som följer med det. Blir man  mot all förmodan sugen på att dra till storstan är det väl inte värre än och åka dit ett par dagar och få sina begär mättade.. ;D ;)
Varför ska alla till Isaan? Det finns väl landsbyggd på andra ställen, fan det kommer ju bli en falang koloni där uppe.
Jag undarar bara vad har Isaan som inte Rayong har tex.
Själv skulle jag aldrig kunna bo så lång från vattnet/havet. Har alltid bo nära bad fiske och båt turer.
Du måste våga ta andra steget,annars blir du stående på ett ben.

Utloggad Bond

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 692
  • Karmakvot: 44.8%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • โบนด์ , บอนด์
Själv skulle jag aldrig kunna bo så lång från vattnet/havet. Har alltid bo nära bad fiske och båt turer.

Så känner jag också om det skulle bli aktuellt med flytt någonstans.

Isaan är väl romantiskt på något sätt. Naturen, människorna. Man älskar eller hatar det. Jag hade en form av uppenbarelse där uppe utanför Khon Kaen på min andra resa. Verkligt konstig känsla av ett totalt inre lugn. En otroligt stark positiv känsla.

Men jag har även känt lappsjuka och ett otroligt sug att åka därifrån. Som vanligt finns det två sidor av varje mynt.
Kiss me im shitfaced

Inloggad Rolf

• STAFF
  • Antal inlägg: 5656
  • Runhällen/BanPhe/Hat Mae Rumphung
Jag menar inte att någon ska göra si eller så, alla gör det som känns bäst för en själv.
Det är möjligt att det är lite dyrare om man kommer nära havet, men vad fan det är äl bara att spara lite till så att man får det som man vill
Du måste våga ta andra steget,annars blir du stående på ett ben.

Utloggad zMacen

• * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 432
  • Karmakvot: 64.1%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Norrland
Ja för [¤#@@¤%], gärna..... på vilket sätt tycker du??? ;)
Lego, du har PM

Flytta till Thailand. Är det möjligt om man inte har gott om pengar? Sida: 4
QR Streckod, länk till ämnet "Flytta till Thailand. Är det möjligt om man inte har gott om pengar? Sida: 4"

Din lokala tid: 07:31