Författare Ämne: Bygglov ????????  (läst 5284 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad glimten66

• Dude, he's way hammered
  • Antal inlägg: 7131
  • Karmakvot: 11.4%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
SV: Bygglov ????????
« Svar #20 skrivet: 2011-02-05, 22:34 »
Nej det tror jag inte på. efter jag har byggt färdigt mitt hus har jag bara lämnat en ansökan till kommunen om nr.till huset och familjen bok och bara flyttade in.

mvh molly.

som hon säger vi fixa ny bok på amphue tror ja de va o sen fixa gumman nummer till huset

glimten66g

PATCHAREE

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 2011-06-15, 18:49 »
Det blev fel när jag skulle citera så jag har använt klippa och klistra. Hittar ingen raderings knapp.

Ja, bygge lär bli problematiskt.
Antingen blir det dyrt med inhyrd byggledare e d - och då är det ändå inte säkert att det blir bra i alla fall 
men om man bygger i egen regi, så finns problemet att västerlänningar får väl knappt ens vara byggledare (?). (Om det är sant, vilket det nog är, för lagen är hård mot västerlänningar gällande ganska många slags jobb, så fick en farang över 1 mille i böter bara för att han hade hjälpt till att lasta av lite byggmatrial!)

http://www.phuketgazette.net/issuesanswers/details.asp?id=1203

Is it illegal to mow your own lawn?
Can you clarify the law regarding gardening with a lawnmower and brush cutter? If I use these at my own residence, is it legal? A friend was arrested by police and made to pay a fine for doing his own gardening at his own residence using a lawnmower in late 2010. If it is legal and I am arrested, who can I call to rectify the matter and what is their number?

Victa Ryobi, Phuket   Thursday, April 7, 2011
“Please ask the police who arrested your friend what the illegal act was. No lawn mower or brush cutter is illegal if a person is using it on their own land. There is also no special law forbidding foreigners from undertaking such activity.

In the case that you contact the police and they cannot tell you which law was broken, you can call and make a complaint with the GCC at 1111 ext 2. The line is open 24 hours a day and the service is free.

We will send the complaint to the Office of the Permanent Secretary to delegate responsibility to the proper department or division to work on it.

We cannot specify how long the process will take, as it depends on the case.

Another solution could be to take your complaint to the local police station.”

Thursday, April 7, 2011    Sukrit Sitthiboon of the Government Contact Center (GCC)

Utloggad Gazton

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4225
  • Karmakvot: 16%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #22 skrivet: 2011-06-15, 19:29 »
Herregud PATCHAREE , Det verkar ju helt galet. världen är bra konstig ibland.  :)

Utloggad Jo-Be

• Antal inlägg: 2708
  • Karmakvot: 6.8%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #23 skrivet: 2011-06-15, 23:25 »
Herregud PATCHAREE , Det verkar ju helt galet. världen är bra konstig ibland.  :)

Gazton!
Svensk byråkrati verkar enkel i det här fallet, yeeesus!!!

Jo-Be

PATCHAREE

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 2011-06-16, 07:47 »
Det blev fel när jag skulle citera så jag har använt klippa och klistra. Hittar ingen raderings knapp.

Ja, bygge lär bli problematiskt.
Antingen blir det dyrt med inhyrd byggledare e d - och då är det ändå inte säkert att det blir bra i alla fall 
men om man bygger i egen regi, så finns problemet att västerlänningar får väl knappt ens vara byggledare (?). (Om det är sant, vilket det nog är, för lagen är hård mot västerlänningar gällande ganska många slags jobb, så fick en farang över 1 mille i böter bara för att han hade hjälpt till att lasta av lite byggmatrial!)

http://www.phuketgazette.net/issuesanswers/details.asp?id=1203

Is it illegal to mow your own lawn?
Can you clarify the law regarding gardening with a lawnmower and brush cutter? If I use these at my own residence, is it legal? A friend was arrested by police and made to pay a fine for doing his own gardening at his own residence using a lawnmower in late 2010. If it is legal and I am arrested, who can I call to rectify the matter and what is their number?

Victa Ryobi, Phuket   Thursday, April 7, 2011
“Please ask the police who arrested your friend what the illegal act was. No lawn mower or brush cutter is illegal if a person is using it on their own land. There is also no special law forbidding foreigners from undertaking such activity.

In the case that you contact the police and they cannot tell you which law was broken, you can call and make a complaint with the GCC at 1111 ext 2. The line is open 24 hours a day and the service is free.

We will send the complaint to the Office of the Permanent Secretary to delegate responsibility to the proper department or division to work on it.

We cannot specify how long the process will take, as it depends on the case.

Another solution could be to take your complaint to the local police station.”

Thursday, April 7, 2011    Sukrit Sitthiboon of the Government Contact Center (GCC)
Är det olagligt att klippa din egen gräsmatta?
Kan du förtydliga lagen om trädgårdsarbete med en gräsklippare och röjsåg? Om jag använder dessa på min egen bostad, är det lagligt? En kompis greps av polisen och tvingas betala böter för att göra sina egna trädgården på egen bostad med hjälp av en gräsklippare i slutet av 2010. Om det är lagligt och jag är arresterad, vem kan jag ringa för att rätta till saken och vad är deras nummer?

Victa Ryobi, Phuket   Torsdag 7 april, 2011
"Fråga polisen som arresterade din vän vad olaglig handling var. Inga gräsklippare eller röjsåg är olagligt om en person använder det på sin egen mark. Det finns heller ingen särskild lag som förbjuder utlänningar från företagets sådan verksamhet.

I det fall att du kontaktar polisen och de kan inte berätta vilket lag var bruten, kan du ringa och klaga med GCC på 1111 EXT 2. Linjen är öppen 24 timmar om dygnet och tjänsten är gratis.

Vi kommer att skicka klagomålet till kontoret för kanslichefen att delegera ansvar till rätt avdelning eller division att arbeta med den.

Vi kan inte ange hur lång tid processen tar, eftersom det beror på fallet.

En annan lösning kan vara att ta ditt klagomål till den lokala polisstationen. "

Torsdag 7 april, 2011    Sukrit Sitthiboon regeringens Contact Center (GCC)

Utloggad Caveman™

• Vi är med och påverkar
  • Antal inlägg: 240
  • Karmakvot: 20.8%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
    • Isaan Forum
« Svar #25 skrivet: 2011-06-16, 10:02 »

som hon säger vi fixa ny bok på amphue tror ja de va o sen fixa gumman nummer till huset

glimten66g
För att få en husbok till ett nybyggt hus ute på landet så måste du gå till byhövdingen och be han fylla i ett papper där han intygar att det finns ett hus.
Byhövdingen delar också ut ett ledigt nummer till huset samtidigt.
Sen får ni åka in till ampour med pappret och där får ni sen husboken.

/Caveman

Utloggad Spindeln

• Antal inlägg: 19
  • Karmakvot: 5.3%
  • KARMA! för bra inlägg 
« Svar #26 skrivet: 2012-03-18, 14:30 »
Jag har inte gjort någon kalkyl utan bygger efter vad som finns i plånboken på lång sikt, vi har boende redan så vi har ingen brådska. Jag skulle uppskatta 500.000 för 100m2 exkl. tomt.
Vi bygger utanför Korat i en liten by.

Vad heter den byn.
Jag har byggt hus i Phimai som med ligger utandör Korat.

Skicka PM är du snäll.

Mvh

Bygglov ???????? Sida: 2
QR Streckod, länk till ämnet "Bygglov ???????? Sida: 2"

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 

Container från Sverige till thailand

Din lokala tid: 00:19