Författare Ämne: Nong Nasaeng (Chaiyaphum)  (läst 7406 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
  • Antal inlägg: 10832
  • Karmakvot: 9.5%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
  • Prärien // Nong Nasaeng
SV: Nong Nasaeng (Chaiyaphum)
« Svar #40 skrivet: 2011-02-05, 10:35 »
Fan oxå första omgången med te4xt och bilder försvann ut i cyberrymden. I alla fall kremering har det varit, och Namkäng och Soda var tvungna att följa med på eländet. Släkten på hans frånvarande pappas sida ville raka hans skalle inklusive ögonbryn. Pojken var inte alls inne på detta såg jag, men vågade inte säga nåt.

Bara tanken att komma utan hår och ögonbryn till skolan och till potentiella girlsfriends där, var ju en pina för honom. Jag fick då säga till dem via min fru, hon var inte alls glad att jag la mig i..... men va fan här dör en farfars far som Soda inte ens sett efter det att han var 2 år gammal. Visste inte vem det var alls.

Jag sade i alla fall till dem att jag inte tyckte det var rätt mot pojken. Och jag sade till dem att jag pratade i egenskap av falang som tar hand om pojken både ekonomiskt och i alla nadra avseenden. och att jag anser att jag har rätt att tycka.... jag misstänker att min fru inte vågade säga detta. men jag vet att det kom fram ändå, för systern till Sodas pappa pratade konstant och översatte när jag pratade....

Jag vet inte vad som hände, men de ryckte tag i 2 nadra pojkar i släkten rakade skallen och ögonbrynen och så var den saken klar. Vi åkte hemåt pojken var sketglad och min fru var måttligt road över min framfart.... jajan vad skall man göra, skall man hålla käften jämt och ständigt eller??
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Transporten till Thailand är viktig, varför inte gå till källan efter vatten!!!

Arnold Layne

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 2011-02-05, 10:50 »
Mycket vackra bilder legolas  :thumbsup: Thailand är inte enbart blaskiga paraplydrinkar vid en sandstrand i Phuket , även om det kan vara nog så läckert emellanåt  ;D

Utloggad Phirawan

• * * * * *
  • Antal inlägg: 680
  • Karmakvot: 14.6%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Kvinna
  • Tha ton../Chiang mai/ Stockholm
« Svar #42 skrivet: 2011-02-05, 10:57 »
 :wai:
När jag ser dina bilder ..tänker jag på min familj i norra Thailand..  .Tack...
En bild säger mer än tusen ord. :thumbsup: :thumbsup: :wai:

Ha det gott där nere !!
Mvh
Pirris
Det finns ingen bättre spegel än en god vän.

Utloggad Wanpen

• Antal inlägg: 1600
  • Karmakvot: 1.9%
  • Norrköping/Ubon Ratchathani
« Svar #43 skrivet: 2011-02-05, 11:03 »
De var fina ord Phirawan
Bengt heter jag som skriver, ผมรักทุกๆคน

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #44 skrivet: 2011-02-05, 11:17 »
Pirran!!!

Känns bra att bilderna kan beröra dig och andra. Skall försöka att vara mer aktiv och sätta in mer bilder ifrån vardagslivet här ute bland risfälten och de goa människorna.

;D ;D ;D
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Inloggad glimten66

• Dude, he's way hammered
  • *
  • Antal inlägg: 4476
  • Karmakvot: 15.8%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #45 skrivet: 2011-02-05, 19:14 »
Pirran!!!

Känns bra att bilderna kan beröra dig och andra. Skall försöka att vara mer aktiv och sätta in mer bilder ifrån vardagslivet här ute bland risfälten och de goa människorna.

;D ;D ;D

Gör de som Pirran säger man tänker på familjen sin när man tittar på dina bilder

glimten66hhhhhhh

Utloggad Phirawan

• * * * * *
  • Antal inlägg: 680
  • Karmakvot: 14.6%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Tha ton../Chiang mai/ Stockholm
« Svar #46 skrivet: 2011-02-05, 19:39 »

Gör de som Pirran säger man tänker på familjen sin när man tittar på dina bilder

glimten66hhhhhhh

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :laugh: :laugh: Det gör du med va ++!!! :nod: Jag väntar bara 24 dagar..till
Det finns ingen bättre spegel än en god vän.

Utloggad Psydrop

• Vi är med och påverkar
  • * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 308
  • Karmakvot: 10.7%
« Svar #47 skrivet: 2011-02-05, 19:49 »
Mycke fina bilder legolas....
Intel I7 980x |Evga Classified 760 | corsair gt 1866c7 | GTX 480 |Intel X25 Raid 0 | HX1000 |

"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Utloggad Berralund

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 6739
  • Karmakvot: 10.8%
  • Kävlinge / Si Bun Rueang, Nong Bua Lamphu
« Svar #48 skrivet: 2011-02-05, 19:56 »
Tjusiga bilder, legolas. Fan vad man längtar ner igen, det ser ju ungefär likadant ut hemma i våran by. Men jag får ge mig till tåls tills andra halvan av juni.  :'(
Navigare nescesse est,
vivere non est nescesse.

Inloggad glimten66

• Dude, he's way hammered
  • *
  • Antal inlägg: 4476
  • Karmakvot: 15.8%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #49 skrivet: 2011-02-05, 20:12 »
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :laugh: :laugh: Det gör du med va ++!!! :nod: Jag väntar bara 24 dagar..till

Gott de då får du snart träffa din   :thumbsup: :thumbsup:

min kommer den 5mars :)

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #50 skrivet: 2011-02-06, 03:17 »
Här kommer lite bilder ifrån Namkaengs (Villenut) parad i skolan . De går genom Chaiyaphum och visar stolt upp sin skola i inhyrda kläder. De gröna har min fru gjort hemm a och hyr sedan ut till hugade familjer för 1/2-priset nästan mot vad det kostar ute på stan.

Där finns också en bild LEARNING, ifrån fruns körskola, hon går alltså 2 månader, 6 dagar i veckan, 10 timmar varje dag. Hon får ett thaikörkort PLUS en utbildning som är extraordinär här i Thailand, och hon får betalt för allt detta , nästan 5.200 baht totalt (120 baht per dag).
Chaiyaphum har börjat detta program som ett led i kampen emot att 3st thai dör i trafiken vareviva timme dygnet runt, året runt här i Thailand. Jättebra initiativ tycker jag, skitbra!!
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Utloggad Bond

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 692
  • Karmakvot: 44.8%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • โบนด์ , บอนด์
« Svar #51 skrivet: 2011-02-06, 03:52 »
Suveräna bilder och rapporter Legolas! Jag vill kommentera varje inlägg men det blir bara löjligt. Du skall veta att många och däribland jag läser och uppskattar dina bilder och inlägg. Ibland missar man att påpeka detta.  :wai:
Kiss me im shitfaced

Utloggad Jo-Be

• Nyhetsredaktör
  • Antal inlägg: 2313
  • Karmakvot: 7%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • ARCHA Beer & Fotboll
« Svar #52 skrivet: 2011-02-06, 05:49 »
 :wai:
Legolas!

Det märks att Namkeang är en liten linslus, hon har ett gott litet smittande leende som lätt smittas av ;D :D ;D
Men det blir väl så när man har en plastfarsa som bryr sig... Jo-Be
# FIN. Hangö/SVE. Sthlm/THA. Chonburi, Chonburi city #

Utloggad Berralund

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 6739
  • Karmakvot: 10.8%
  • Kävlinge / Si Bun Rueang, Nong Bua Lamphu
« Svar #53 skrivet: 2011-02-06, 08:10 »
Jätteroligat att se bilderna, legolas. Dom hade tydligen en liknande parad i Si Bun Rueang för någon vecka sedan, svärföräldrarna var iväg med ungarna och hyrde kläder. Synd att man missar sådana evenemang, det hade varit roligt att se det hela.  :wai:
Navigare nescesse est,
vivere non est nescesse.

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #54 skrivet: 2011-02-06, 08:41 »
2st foton ifrån Moo Hin Kaoo - Isaans högsta punkt.....

Här kommer 2st körskolefoton =
3.e fotot - kvinnan med brillorna sittande längst till vänster.är sammanboende med en engelsman (igen). ordet igen användes här därför att han försökte få henne att sluta att äta thaifood, och när det inte gick så försökte han få henne att äta middag bara 1 gång om dagen, garttis lycka till med den grejen.. Resultat a) Hon flyttade helt sonika ifrån honom, lärdom = maten går före kärlek... resultat b) han lipade och hon kom tillbaka, hon inte bara vann den kampen hon krossade engelsmannen mentalt, nu får hon t.om äta sina 3 middagar om dagen plus att hon får hushållspengar...... jösses så det kan bli.....

4:e foto - visst tar med med barnen på allting här i Thailand, ingenting är heligt, bra tycker jag i mångt och mycket, de har ju inte direkt några barndagis här i isaan, hahaha!!

Resten av korten bara lite överblick över glada lyckliga människor som fick vara med på denna körskolegrej. Och man ser ockspå lite grand vilka bilar och lastbilar och bussar som de får träna på, och också de banor de får köra....
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Utloggad Gazton

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4629
  • Karmakvot: 13.3%
  • Smauland. och alla öppna barer i LOS
« Svar #55 skrivet: 2011-02-06, 09:01 »
Legolas,

Så trevliga bilder du delger oss!

Stor heder till dig   :wai:
Some people are alive only because it's illegal to kill them

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #56 skrivet: 2011-02-06, 09:07 »
Tack så mycket det värmer med beröm....
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Inloggad Rolf

• STAFF
  • Antal inlägg: 5649
  • Runhällen/BanPhe/Hat Mae Rumphung
« Svar #57 skrivet: 2011-02-06, 09:11 »
Intressant, å så sitter alla på backen som om det var en picknick i det gröna :D
Rolf
Du måste våga ta andra steget,annars blir du stående på ett ben.

Utloggad Kycklingen

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4376
  • Karmakvot: 19.1%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Småland/Chiang Mai/Pattaya
« Svar #58 skrivet: 2011-02-06, 09:29 »
Jättefina bilder legolas. Alltid roligt med vardagsbilder. :thumbsup:
Jag är kvinna, jag är smart.
Vill du spara tid och slippa leta så fråga mig direkt. :)

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #59 skrivet: 2011-02-06, 10:31 »
Intressant, å så sitter alla på backen som om det var en picknick i det gröna :D
Rolf

Rolfove!!  jag bor uppe i Isaan, och Thailand skall du veta är ganska mångfacetterat på en del saker. Så det jag säger kanske bara gäller häruppe. jag vet i alla fall bara om Isaan.

Att sitta på golvet är att sitta!! I Isaan så sitterman på golvet. jag ser i många hem bland de äldre så finns inga möbler att tala om, kanske en bokhylla där TV;n är placerad.  Kanske en byrå och sedan så har de den där stora bordsliknande möbeln, väldig låg... den använder de att sitta på hela gänget, de sitter på denna möbeln och t.ex. äter dricker och pratar.

Sedan den nu vuxna generationen med barn, de har börjat lite grand att skaffa mer möbler, en del har t.om skaffat soffor bord till TV;n samt matsalsbord med stolar, allting tillverkat i de där oerhört tunga träslagen. Man kan inte marklyfta ens en stol där utan  att få diskbråck. MEN när de skall äta så föredrar de att sitta på det där stora låga utomhusbordet eller t.om nere på marken istället för att sitta vid/på sina inköpta möbler.

En traditionell thaifamilj har alltid med sig sin färggranna bastmatta, ungefär som när vi har filten med oss på picknicken.... Så sitta häruppe är att sitta på marken oftast...

Däremot så har jag noterat, men det är utanb att veta, att nere i Bangkok, så har medelklassen där börjat sitta på sina möbler, kanske de rent av har gjort detta länge... jag ahntar att det har att göra med influenser utifrån. Man kan i alla fall se dessa influenser i ALLA TV-serier som visas.....

Så vid våra middagar för mig här i Isaan med min familj som jag tillhör, så äter de alltid på golvet på bastmattan och så sitter jag där bredvid på en pall som ser ut som en stubbe som väger 100 kilo ungefär..... och så har vi trevligt som [¤#@@¤%].

Däremot vi falanger med våra familjer, vi har fullt möblerat och våra möbler nyttjas precis som hemma i Sverihe,usa eller Norge. Det finns dock en del falanger som "snöat" in fullständigt på thai-kulturen och låter sig sugas in i den. De sitter väl fortfarande på marken och dricker regnvatten antar jag och slaskar i sig som tam i en häftig takt. hahaha jag retas bara, jag vet att en del av Er andra älskar er Som Tam..... men ni fattar vad jag menar med et andra va???

;D ;D ;D 8) 8) 8)

www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Nong Nasaeng (Chaiyaphum) Sida: 3
QR Streckod, länk till ämnet "Nong Nasaeng (Chaiyaphum) Sida: 3"

Din lokala tid: 22:28