0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja du ser prisera e otroligt olika överallt i Thailand men de e ju lika dant här hemma
Det har hänt en del under resans gång, för trettio år sen så kostade en rai omkring 200 baht.
# 11Och konklusionen är att land är en av de få saker som kan klara inflationen, eller hur?
Det här känns dock mera ut som "Usch vad priserna har gått upp något hemskt"..
Köper man av "släktingar" eller "bekanta" så får man finna sig i att bli skinnad på markpriset. Sen om det spelar någon roll är en annan femma.
Fast det har markpriserna gjort i Isaan så det är bra om prisuppgifterna åtföljs av tidsuppgift då de inte år från i år.Det enda mer detaljerade markpris, som jag vet, är att säljaren (till thai) förra våren hade som utgångspris 1 million baht för 12 rai gles skog på landet långt från städer i Sakon Nakhon.
800 kvm køpte vi før 400 000 baht hær i Korat 2010 och den jorden ær børdig och læmpar sig gott før jordbruk men de ligger inte i vårat intresse.En stor væg håller på att byggas som passerar med ca 100 meter ifrån oss.
andresjdensruskige:Ca 7-8 minuter till sep one market,,,,den gigantiska marknaden utmed storvägen och ytterligare 1-2 minuter till The Mall så jag tycker att det är riktigt nära.Det som är en fördel är att de passerar songtails hela tiden utanför som vi kan utnyttja under rush tider för att slippa parkera bilen 1km längre bort än där vi bor,,,,hehe.....Korat är en normal stad vid normala tider men vid rusningstider,,,,,,ÅÅÅÅÅÅÅ säger jag baraAll trafik som ska norr om BKK passerar Korat som bekant,,,,The gateway to Isaan,,,,Då är det bättre med mopeder alternativt,,,att stanna hemma...
Det lär väl bli som i resten av den någotsånär civiliserade värden, allt kommer att stiga i värde/pris.Hade jag pengar och möjlighet att köpa mark så skulle jag nog satsa några spänn på det.Om man ser det som en ev. investering så kommer det ju inte till framtida kostnader för enb. mark.
Jag tycker ett rimligt pris är högsta möjliga det är ju du som kommer att äga marken och desto dyrare den är ju bättre mark har du. Alla vill ju att den mark man äger är värde så mycket som möjligt.Vi köpt mark våra grannar blev sura och sa det var förbilligt och skulle ha varit det dubbla priset alla tyckte vi hade förstört värdet på deras och vår mark. Enligt dem var det ett pris som gällde för 3-5 år sedan.
En intressant tråd som det vore tråkigt om det föll i glömska. Nån som har några färska prisuppgifter eller egna teorier om prisutvecklingen, Själv har jag bara frugans familj att förlita mig på och om jag ska tro på dom så stiger priserna i bl a landsbyggden i surin spikrakt upp, lyckligtvis är jag inte lika övertygad om detta. Kollar även på dom thailändska bankernas utbud på mark till salu.Mats
Mats jag gör som dig kolla va bankerna har men kan säga att runt oss går priserna uppdelvis på grund av BKK bor som vill köpa inte bra men just nu ligger priserna på runt 5070tusen bath per rai me rätt papper o nära till vägmicke66
Du tror inte att det ska vara ett "streck" där i mellan va ?50-70 tusen bath !!
Jag tänker och åka runt och kolla mark med frugan under December månad..Har några olika områden vi skall titta på,varav en del ligger norrutskall bli spännande att se pris bilden då vi hade tänkt vara i Sverige en längre period men senare kunna åka till Thailand och bygga hus för att kunna dra sig tillbaka där på äldre dar...
Hej! Vi ska köpa en liten del mark utanför vårt hus. (grannens tomt) på ca 70 Kvm. vi har fått ett pris på 100 000 Baht. Är priset rimligt? Nakhon ratchasima thailand.
Får förlita mig till frugans kontakter, hoppas bara att vi inte blir blåsta som senast ! 1,5 -2 rai på landsbyggden utanför surin, borde väl inte vara någon omöjlighet att hitta ?
Ska inte vara några problem Matte bara hoppas att du hittar till bra pris....
Hoppas det verkligen kalkylerar med 150-200 tusen baht per rai, vet inte om det bara är fantasier men man kan ju alltid önska att priset hamnar där nånstans
vet inte hur priserna ligger till hos er men hos oss ligger priserna på mellan 50-100 tusen
Micke ! har du nåt emot en gnagare i dina trakter ?
Glimtemannen kan inte du förklara för en amatör... priset på 5070tusen baht per rai, det du säger med annan text är att 1 rai kostar 5 miljoner 70 tusen baht per rai eller 5.070.000 baht per rai,,, verkar väl vara lite för mycket eller???
Glim måste mena 570.000bath per rai....-flera miljoner blir ju orealistiskt mycket....Glimt måste vara en härlig kund för en försäljare....
Hej. Jag är nybliven medlem så jag vet inte om man får göra detta,men jag försöker väl så får vi se om jag blir utskälld eller inte ?!Jag/min tjej har 5,5 rai med en nybyggd bungalow på som vi vill sälja. Det ligger ca 35 km utanför kampengphet. När vi köpte marken så fanns det en sockerrörsodling där. Papprena på marken är de "bästa" man kan ha enligt landoffice. Jag vet inte exakt vad de kallas men det tar jag reda på om någon är intresserad. Elanslutning är på gång. Kan skicka bilder m.m om någon är intresserad. Priset inkl elanslutning blir ca 1 milj bath.
Runt 200,000 per rai samma som hos mig i wapi patum
Ja..inte lätt för oss falanger att investera för framtiden. Dels är vi för gamla för att få del av avkastningen...dels kan vi inte äga nånting...men bra för våra fruar,flickvänner, som hittat denna "lätt begagnade" falang som gör framtiden ljus för henne!Och vi njuter ju så länge det varar!I vårt besök i juni fick min fru drygt 200 m2 att lägga till sitt hus av sina föräldrar samt fullt med osågat virke över hela tomten.Uppskattat värde av henne 1 milj BHT.(tomten och virket).Avstyckningskostnader 40 000 bht de får jag stå för. Jag har ingen aning om värdet på marken i Krassang 25 km utanför Buriram stad..men hon var ju jätteglad! Och jag ....jag får ju nöjet stå för renovering av hus och alla övriga kostnader...!!! Men jag bara ler!!!Min fru och dotter vill jag ge allt jag kan!!Frank
Frankie boy, jag är ju din polare, men i detta så är jag böjd att hålla med "Golden". 1/8:dels rai och värdera 1 miljon baht, det är alltså lika med 8 miljoner baht för en ynka rai mark. ärligt talat så kan du nog få köpa mark inne på thailändska kungens ägor om du betalar 8 miljoner baht för 1 rai.Här i Chaiyaphum som kanske inte går att jämföra med ditt där du håller till i Buriram (vet dock ej), så hamnar man på 1 miljon baht för 1st rai (1.600 m2), om marken ligger hyggligt nära en allmän hyggligt stor väg!!!legolas
Jag ångrar mig, jag är ett nöt, en dumskalle, en idiotVarför? Jo när jag ser de priser som en del av er har fått betala för ett stycke mark kan jag inte annat än att beklaga min dumhet.I april i år blev vi erbjudna att köpa 4 rai av den bästa marken i byn. En tomt i utkanten med en vidunderlig utsikt över fält och träddungar. Lagom avstånd från den blivande svärföräldrarna.Priset? 75.000 SKR.En av anledningarna till att jag inte slog till var att jag först ville bekräfta vårt förhållande med en vigselakt. Det skulle kännas lite säkrare för min del. Så nu får man nog fasiken dra på sig fracken och släpa iväg tanten till en vigselförrättare vid nästa besök i TH.
Beror på va det är för virke o hur mycke virke det e me virke e dyrt i Thailandfasen Lego e marken så dyr hos er tycker att marken hos oss e dyr som ligger på 200 tusen per rai
Ja Sir One jag är böjd att hålla med dig....... släpp taget om det materiella och bara njut av livet den sista tiden nu..legolas
Jag tränar på att njuta och det återspeglas i min ovilja att ta mig till jobbet på morgonen. Man bryr sig allt mindre om att visa resultat och man studerar firmans ekonomi med ointresserade ögon.Jag vill leva livet efter att ha slitit sedan tonåren.Med tre år kvar till pensionen och en ung, vacker kvinna som tålmodigt väntar är det lätt att drömma sig bort, att i tanken ta ut lite av njutningen i förskott. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge.
Fast han kan väl knappast vara lurad eftersom han inte betalat någonting.
Oj,....vilket rabalder...........he,he,,,jo att jag skrev 1 milj bht för marken var väl mer att återspegla alla andras olika värderingar...och orden kom från min" bättre hälft.."när hon berättade för mej om gåvan. Jag har inte reflekterat så mkt över hennes ord förrän jag gick in och läste vad som skrevs här i inläggen "sälja mark".Jag har ingen aning om vad marken är värd...men min fru som nu kommit hem från jobb vidhåller att marken är värd så mkt!!!..ha,ha..och troligen mer 400m2 än 200..men skit samma.Och virket är värt ungefär 100 000 bht...vad vet jag, har inte satt mig in i vilket...Marken ligger nära den högtrafikerade vägen till Surin (300) met kanske och granne till marken är ett stort pågående (snart färdigt), bygge av ett resort. Ledsen om jag gjort många här upprörda!!!..ha,ha! ..Men är bara en "gammal beg falang" som njuter av tillvaron och inte tar saker o ting allt för allvarligt!Allt är ju relativt och det återspeglar ju sig helt klart i alla de olika inläggen med olika markpriser i olika lägen!Ha det fortsatt bra med eller utan mark!Frank
Bra inlägg!Tror inte att din fru skulle sälja mark+virke under 1mille.Alltså kostar det 1mille...eller t.o.m mer.Vad folk tycker på det här forumet bör man se bort ifrån
Detta är väl inte den mest stoltaste kommentaren du har gjort va??legolas
[/size][/size]NU HAR JAG LÄRT MIG HUR MAN KAN GE KARMA. DU ÄR VÄRD EN ELLER FLERA KARMA FÖR DITT INLÄGG. JAG TYCKER DET ÄR BRA ATT NÅGON VÅGAR SKRIVA VAD MAN TYCKER OCH INTE BARA FÖLJA EFTER STRÖMMEN SOM JAG OCH ANDRA GÖR.
Vad folk tycker på det här forumet bör man se bort ifrån