Författare Ämne: Öppna bankkonto i Thailändsk bank  (läst 3743 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Furir Revär

• Dude, he's way hammered
  • * * *
  • *
  • Antal inlägg: 107
  • Karmakvot: 118.7%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
Öppna bankkonto i Thailändsk bank
« skrivet: 2011-01-13, 14:18 »
Hallå bästa vänner!

Jag vill öppna ett helt vanligt sparkonto i en Thailändsk bank. Helst Krung Thai Bank Min undran är vad som krävs för att man som västerlänning icke bosatt i Thailand ska få öppna ett konto (utan kredit). Är det någon som vet?

Rippe
Allt jag skriver är subjektivt tyckande och inte nödvändigtvis den absoluta sanningen eller ens i närheten därav.

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
  • Antal inlägg: 10772
  • Karmakvot: 9.5%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
  • Prärien // Nong Nasaeng
SV: Öppna bankkonto i Thailändsk bank
« Svar #1 skrivet: 2011-01-13, 14:29 »
Hallå bästa vänner!

Jag vill öppna ett helt vanligt sparkonto i en Thailändsk bank. Helst Krung Thai Bank Min undran är vad som krävs för att man som västerlänning icke bosatt i Thailand ska få öppna ett konto (utan kredit). Är det någon som vet?

Rippe

Hejsan Rippe!!

Först av allt,,,, Det varierar välderliga över hela Thailand OCH emellan de olika bankerna och de olika tjänstemännen. Det är ju på det sättet med det mesta härnere.

Rent generellt så skall det ju vara ytterligt svårt att skaffa ett bankkonto härnere utan att ha en fast adress, alltså bo härnere. Men jag vet mängder av falanger som har bankkonton. Jag själv var en som fick mitt bankkonto redan INNAN jag flyttade hit ner.

Jag tror dock att minimikravet för att du skall få öppna ett bankkonto och de skall se emellan fingrarna är att du har med dig din thailändska flickvän/fru, så de kan gå på hennes uppgifter och inte bara falangens ord.

Jag uppfattade det som så att KASIKORN BANK var den bank som var mest öppenhjärtlig och välkomnande när det gällde att öppna konto. Jag öppnade mitt konto i Jomtien (Kasikorn Bank), och det var inga som helst problem.

Nu här uppe i Isaan (Chaiyaphum) så ville jag ha ett i Khrung Thai bank, och det var VÄLDIGT motsträvigt skall jag säga. Min kontakt på banken fick alltså ryta till för att de skulle ge mig ett konto... Så det är som sagt var olika på olika banker och olika ställen och olika tjänstemän.

Men vad du än gör, ta med dig en thai dam, så bör det lösa sig... Kanske Khrung Thai bank där du vistas, är mycket bättre än uppe här.....

www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Transporten till Thailand är viktig, varför inte gå till källan efter vatten!!!

Utloggad Berralund

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 6697
  • Karmakvot: 10.8%
  • Kävlinge / Si Bun Rueang, Nong Bua Lamphu
« Svar #2 skrivet: 2011-01-13, 14:54 »
Jag har också konto i Kasikorn Bank. Det var heller inga som helst problem, jag hade passet och frugan med mig. Allt klart på en halvtimme och då hade frugan fått ett konto också. Personalen hemma i byn var väldigt hjälpsamma och trevliga också.

Tänk bara på en sak - öppna kontot i den stad där du bor. Då är det gratis att ta ut pengar på ATM:en där. Tar du ut någon annanstans tar dom ut en avgift.

Det är också så här för mig: När jag åker tillbaka till Sverige så måste jag låta ca 3000 Baht vara kvar på kontot, annars börjar dom dra pengar för att "täcka sina kostnader".

//Berralund

Navigare nescesse est,
vivere non est nescesse.

Inloggad Gazton

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4618
  • Karmakvot: 13.3%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Smauland. och alla öppna barer i LOS
« Svar #3 skrivet: 2011-01-13, 20:44 »
Hej Berra och legolas :)

Så det är alltså omöjligt för någon som är boende i sverige, och Inte kan uppvisa en Thai  fru/flickvän. Att skaffa sparkonto i thailland?
Some people are alive only because it's illegal to kill them

Utloggad Kycklingen

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4368
  • Karmakvot: 19.2%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Kvinna
  • Småland/Chiang Mai/Pattaya
« Svar #4 skrivet: 2011-01-13, 21:26 »
Min Far hade ett konto en gång i tiden i LOS, utan att han bodde där eller var sambo med någon. Men det var säkert en 10 år sedan så om reglerna har ändrats sen dess vet jag inte.
Jag är kvinna, jag är smart.
Vill du spara tid och slippa leta så fråga mig direkt. :)

Utloggad Psydrop

• Vi är med och påverkar
  • * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 308
  • Karmakvot: 10.7%
« Svar #5 skrivet: 2011-01-13, 22:02 »
Gjorde konto på kassikorn i Udon thani...inga problem bara visa pass och sen va det klart.
Intel I7 980x |Evga Classified 760 | corsair gt 1866c7 | GTX 480 |Intel X25 Raid 0 | HX1000 |

"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Inloggad Gazton

• Global Moderator
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #6 skrivet: 2011-01-13, 22:18 »
Gjorde konto på kassikorn i Udon thani...inga problem bara visa pass och sen va det klart.

Ok. Då finns det hopp :)Jag  kan tänka mig att försöka mig på att fixa det nästa gång man åker ner  :)

Utloggad Berralund

• Global Moderator
« Svar #7 skrivet: 2011-01-13, 23:15 »
Hej Berra och legolas :)

Så det är alltså omöjligt för någon som är boende i sverige, och Inte kan uppvisa en Thai  fru/flickvän. Att skaffa sparkonto i thailland?

Jag glömde skriv en sak. Falanger får ingen ränta på sina pengar i Kasikorn Bank. Har ingen aning om hur det är i dom andra bankerna dock.  :(
Navigare nescesse est,
vivere non est nescesse.

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #8 skrivet: 2011-01-14, 02:53 »
Berralund - mig veterligen så får inte heller min fru ränta pä pengarna. Och varför bry sig, kolla i Sverige, ingen ränta och om det är ränta skitränta rent ut sagt.

Gazton - Ingenting är omöjligt med att skaffa bankkonto här. Jag sade bara att ta med flickvän/bekant/fru, för de pratar språket, och det kan på vissa bankkontor vara knivigt att få dem att förstå....

Gå in och försök Gazza.... Det är ju skitbra att ha bankkonto. Då slipper ju du dessa dyra jädra uttag via Visa eller mastercardet.... Det kostar ju bara runt 30-50 kronor att transferera pengarna till kontot i Thailand.
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Inloggad Gazton

• Global Moderator
« Svar #9 skrivet: 2011-01-14, 07:23 »
Berralund - mig veterligen så får inte heller min fru ränta pä pengarna. Och varför bry sig, kolla i Sverige, ingen ränta och om det är ränta skitränta rent ut sagt.

Gazton - Ingenting är omöjligt med att skaffa bankkonto här. Jag sade bara att ta med flickvän/bekant/fru, för de pratar språket, och det kan på vissa bankkontor vara knivigt att få dem att förstå....

Gå in och försök Gazza.... Det är ju skitbra att ha bankkonto. Då slipper ju du dessa dyra jädra uttag via Visa eller mastercardet.... Det kostar ju bara runt 30-50 kronor att transferera pengarna till kontot i Thailand.

Och då förstår jag.
Nä räntan skiter jag i.

Varje svenska hundring som åker in på kontot blir ju en faslig massa Chang där nere. Det kallar jag i min enfald för ränta 8) 8) 8) 8) 8)

Utloggad Berralund

• Global Moderator
« Svar #10 skrivet: 2011-01-14, 09:51 »
Och då förstår jag.
Nä räntan skiter jag i.

Varje svenska hundring som åker in på kontot blir ju en faslig massa Chang där nere. Det kallar jag i min enfald för ränta 8) 8) 8) 8) 8)

Helt rätt inställning! Och visst är det som legolas skriver, det är förbannat praktiskt att ha sitt eget konto. Man sparar massor av pengar till go Chang (eller Leo på det. Visa electron kort får man på köpet också.  :)
Navigare nescesse est,
vivere non est nescesse.

Utloggad Ubon

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 786
  • Karmakvot: 38.2%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #11 skrivet: 2011-01-14, 09:59 »
Fredag i dag över i morgon så sitter jag förhoppningsvis på planet mot LOS

Har haft tanke sedan tidigare att öppna conto, så nu kan jag testa som ensam falang eller med fästmö kanske lite senare traska in med en Fru, vill Ni att jag ska återkomma med svaret?

Ubon

Utloggad Berralund

• Global Moderator
« Svar #12 skrivet: 2011-01-14, 10:33 »

Har haft tanke sedan tidigare att öppna conto, så nu kan jag testa som ensam falang eller med fästmö kanske lite senare traska in med en Fru, vill Ni att jag ska återkomma med svaret?

Ubon

Gärna det Ubon! Väljer du Kasikorn Bank så tror jag det är lika enkelt över hela LOS.

Och för allt i världen: Berätta om det blir en Fru så att vi får chansen att glädjas med dig!!  :wai:   :wai:
Navigare nescesse est,
vivere non est nescesse.

Utloggad Wanpen

• Antal inlägg: 1600
  • Karmakvot: 1.9%
  • Norrköping/Ubon Ratchathani
« Svar #13 skrivet: 2011-01-14, 18:13 »

Ubon

Japp, kan bli  intressant att höra vad som hände, med eller utan fru
Bengt heter jag som skriver, ผมรักทุกๆคน

Inloggad Gazton

• Global Moderator
« Svar #14 skrivet: 2011-01-14, 21:33 »

Helt rätt inställning! Och visst är det som legolas skriver, det är förbannat praktiskt att ha sitt eget konto. Man sparar massor av pengar till go Chang (eller Leo på det. Visa electron kort får man på köpet också.  :)

I så fall blir det 2 konton

Det första döper jag till "Chang", och det andra till "Ev. Barfines"  ;) 8)

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #15 skrivet: 2011-01-15, 02:21 »
Gazton, ett konto med sketna barfines???  Brukar du [¤#@@¤%] grattis eller???
 :police: :police: :police:
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Inloggad Gazton

• Global Moderator
« Svar #16 skrivet: 2011-01-15, 05:25 »
Gazton, ett konto med sketna barfines???  Brukar du [¤#@@¤%] grattis eller???
 :police: :police: :police:

Låg det nån Göteborgshumor i detta som jag inte fattade?

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #17 skrivet: 2011-01-15, 05:29 »
hahah, nä för [¤#@@¤%], felstavat av mig "gratis" skulle det varit förstås.

jag menade helt enkelt att ditt bankkonto borde inte heta barfines, det är ju billigt som fan, 300 baht bara per tjej, Bättre att kalla det för dagshyra av "granning" eller nåt liknande, eftersom ju damen ifråga kiostar runt 1.000 baht i Jomtien/Pattaya..

www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Inloggad Gazton

• Global Moderator
« Svar #18 skrivet: 2011-01-15, 10:20 »
Jag kör ju "Longtime" och då krävs det ett fett konto  8)

Utloggad zMacen

• Dude, he's way hammered
  • * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 432
  • Karmakvot: 64.1%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Norrland
« Svar #19 skrivet: 2011-01-15, 10:27 »
Jag kör ju "Longtime" och då krävs det ett fett konto  8)
Var det Göteborgshumor i detta, eller spelar fantasin mig ett spratt? ;)

Öppna bankkonto i Thailändsk bank
QR Streckod, länk till ämnet "Öppna bankkonto i Thailändsk bank"

Din lokala tid: 05:58