Författare Ämne: Fösäkringar  (läst 1850 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

legolas

• Gäst
SV: Fösäkringar
« Svar #20 skrivet: 2011-05-12, 15:34 »
En länk till.
http://www.taxzero.se/files/pensionering/25228Thailand.pdf
Enl. Taxzero: Observera dock att ett permanent uppehållstillstånd inte är något krav för dig som avser att pensionera dig i Thailand. Även med ”Non Imm O-A”-visum blir din pensionsbeskattning gynnsam, givet att rätt planering sker.

Nä PATCHAREE, nu är det dags att du tar tag i det hela, och undersöker hur det verkligen ligger till. Kontakta dessa herrar som du refererar till, och lägg upp din pension på bordet och se om det funkar i verkligheten.

Kom tillbaka med ett glädjande besked så blir vi alla lyckliga.... Du måste i alla fall övertyga mig...

Utloggad anubaan

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 627
  • Karmakvot: 15.6%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
« Svar #21 skrivet: 2011-05-12, 15:42 »
Jag tycker också att detta är riktigt krångligt. Jag fyllde i ett formulär på taxzeros sida och begärde mer information. Efter ett par dagar ringer en trevlig kille upp och pratar mycket. Men till slut så kryper budskapet fram. För 20000 kr så kunde han ge mig en plan på hur jag bäst skulle sänka min skatt när jag flyttade till Thailand. Jag tackade artigt nej. Tycker att detta verkar lite lurt. Jag läste på lite mer och jag kom också fram till samma slutsats som Legolas.

/Anubaan

PATCHAREE

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 2011-05-12, 15:55 »
Jag är inte bered att betala 20 000 och har naturligtvis förståt att  de tar bra betalt och sen kanske man blir lurad på dessa pengar, för de vill förmodligen ha dem i förskott.
Men om det är möjligt då borde det gå att lista ut det själv.

Utloggad derPanzerHerring

• Vi är med och påverkar
  • * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 359
  • Karmakvot: 5.6%
  • KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
« Svar #23 skrivet: 2011-05-12, 16:03 »
Förlitar ni er på pension från Sverige? Isåfall bör ni tänka om Sverige är en 'failed state" som styrs av batikhäxor.

legolas

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 2011-05-12, 16:19 »
Förlitar ni er på pension från Sverige? Isåfall bör ni tänka om Sverige är en 'failed state" som styrs av batikhäxor.

Enbart för sista ordet i ditt inlägg får du en stor pluskarma av mig... En sådan mitt på pricken verklighets beskrivning får man leta efter..... tack för kvällens garv nu innan man skall gå och nana.....

Fösäkringar  Sida: 2
QR Streckod, länk till ämnet "Fösäkringar Sida: 2"

Din lokala tid: 05:05