0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Alla operatörerna har SIM för data trafik. Vilken som är bäst avgör var du befinner dig. (hos mig i byn Dtac)Och det är som du redan sagt genom mobilnätet du surfar. 3G finns redan i en del områden i Thailand.Annars är det Edge om du har tur, själv får jag i byn köra med GPRS uppkoppling och då får man inte ha bråttom.
Att det står 3G på sakerna betyder ju inte att du har 3G anslutning..... ?Men vet att dom har 3G i vissa områden. Prova att gå in på AIS hemsida och kolla vart dom har 3G täckning..Med 3G ska du väl komma upp i runt 3 mb/sek.. Vilket är riktigt bra fart..
Det som jag märkte är att dom belastar nätet med alldeles för många abonnenter för att det ska funka tillfredsställande.Det går skapligt morgon och sen kväll.Vad du kan göra är att köra via koppar dvs. ADSL. Eller snacka med leverantören om att du vill ha en prioriterad lina som du då blir nästan ensam om, kostar lite mer men det är det värtRolf
Han "pratar" om mobilt............... Inte ska han springa omkring med en rulle koppar tråd på ryggen !!!! (Tråd tattare)
7 gb......? Då blir det snurr på grejorna kan jag lova.....
Och va de en thai som lova de eller
Gör ytterligare en till notering om hastigheten......?Här hemma har jag en lina som ger 100 mb/s och det går fort....Men om du får 7 gb/s på 3G så är ju fiber rena stenåldern....
Nä du nu högg du i sten http://dtac.co.th/3g/aircard-package-en.php
Du ser de va en thai som sa så ja har själv bara 100mb så 7 gb de e nog rekord de
Tror du blandar ihop siffrorna Som jag förstår får du får max-hastighet (upp till 42 mbps, ta i trä) på internet så längedu inte laddar ner mer än 7 GB (per månad). Därefter begränsas hastigheten till 384 Kbps.Däremot betalar man inget extra om man går över gränsen.