Författare Ämne: "Hata" Isaan?  (läst 2808 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Insayt

• Gäst
SV: "Hata" Isaan?
« Svar #20 skrivet: 2012-08-11, 08:37 »
Får man vara så fräck, trots att man inte har varit så länge eller så många gånger i Thailand som du, att ändra denna lite för "romantiska grundläggande regel" lite grand, ty den är påhittad av dig och inte av en thailändare.

Den grundläggande regeln enligt hur jag ser det ,är istället i det närmaste:

"Kom till vårt land, lev väl, sola, bada, betala Era räkningar och mutor, arbeta icke. Ty landet är vårt och så ock är pengarna, åk sedan hem när ni är panka....."

Var inte arg nu - menar inget illa, men detta är min åsikt....

legolas

haha...ja det är nog inte heller osanning, roligt, du är rolig du Lego, jag förstår men det är som politik det skall låta vackert sen hur det egentligen är är mindre  viktigt ;D

Insayt

Insayt

• Gäst
SV: "Hata" Isaan?
« Svar #21 skrivet: 2012-08-11, 09:02 »
Får man vara så fräck, trots att man inte har varit så länge eller så många gånger i Thailand som du, att ändra denna lite för "romantiska grundläggande regel" lite grand, ty den är påhittad av dig och inte av en thailändare.

Den grundläggande regeln enligt hur jag ser det ,är istället i det närmaste:

"Kom till vårt land, lev väl, sola, bada, betala Era räkningar och mutor, arbeta icke. Ty landet är vårt och så ock är pengarna, åk sedan hem när ni är panka....."

Var inte arg nu - menar inget illa, men detta är min åsikt....

legolas

Citera

Detta kan man ju tycka är roligt osv men det äger faktiskt en hel del sanning, så även om det låter cyniskt och ironiskt så är det nog så i verkligheten.

Länder som är i utveckling använder sig av just "imperialism", länder som är ekonomiskt starka samt inflytelserika så som Ryssland, Kina och Usa te x tar de gärna åt  sig, på så sätt finansierar Thai sin stat. Alla som är ekonomiskt starka är välkomna,  på så vis upprätthåller VI staten Thailand och dess system som vi samtidigt kritiserar.

Staten blir ju då inte folket utan de som sitter vid makten och lagar och regler är mer till för att finnas inte för att användas. Jag vet Indien t ex de har mer demokratiska lagar än vad vi i Sverige har, men tillhör att av Jordens mest korrumperade länder.

Så det ligger en hel del allvar i det Lego säger här. Så det som jag sa är en omvänd sanning, Thai  säljer ut sig till en viss gräns, men landet är vårt, klassisk utvecklingslandspolitik.

Men samtidigt ojar vi oss över länder som Thailand i detta avseende, men tittar vi på Europa så ligger Italien när det gäller korruption i samma liga som Thailand men det säger vi inget om och de är medlemar av den demokratiska EU unionen...fnys..

Grekland är ju ännu ett exempel på maffia, istället för att skapa arbetstillfällen och skapa utveckling samt välfärd för folket i EU-staterna måste vi nu alla ösa ut miljarder av "euro" till maffiastater, där de vid makten har försnillat hela BNP, detta är enligt alla demokrati?????.

Insayt

"Hata" Isaan? Sida: 2
QR Streckod, länk till ämnet ""Hata" Isaan? Sida: 2"

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 

Din lokala tid: 09:35