0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Pratade just med frugan om detta och hon har inget emot folket men tycker dom är konstiga som äter vadsomhelst,jag förklarade att troligtvis beror det på att dom har varit/är fattigare än övriga delar av Thailand så dom har nog varit tvungna att äta vad som finns tillgängligt.Detta hade hon inte reflekterat över men höll med när jag förklarade,märkligt tycker jag att man inte förstår mer om sina landsmän.
Måste va en äldre muslimsk kvinna då för dom vimlar det ju av i södernSent from my iPhone using Tapatalk wapi pathum
För övrigt så trodde inte jag att maten var så olik nere i Bangkok och övriga landet kontra Isaan? Jag trodde faktiskt den var helt likartad...... eller har jag helt fel för mig???legolas
Det enda positiva man kan säga om Isaan är att dom är bra på att producera thaifruar till falanger och få dom att bosätta sig bland risfälten och till och med äta deras mat.
gunnarg, när vi ändå är inne på landsdelar här i Thailand, bered dig på att lära dig ryska, kinesiska och engelska lite grand, invasionen är på full gång nu när svenskarna lämnar Phuket för gott!!!! Och sedan i framtiden, så får du vara snäll emot dina nya grannar muslimerna, de menar inget illa, de är bara klädda på det viset.legolas
Jag har inte läst allt i denna tråd, men jag förstår intentionerna och aspekterna. Tror att alla överdriver sin antingen kunskap eller tro. Thailand är så involverad och beroende av väst att inget kommer att rämna i första taget och jag är helt övertygad oavsett hur många falanger inte inkluderat ryssar mm, kommer Thailand att bestå som den är tänkt at vara.Som jag sa i ett avlägset inlägg för hundra år sedan som antagligen alla glömt. Det finns i thailand en grundläggande regel, kom till vårt land, nyttja (inte utnyttja), lev väl och njut, skapa business, skapa ett liv, men militären är vår. Vad menas med det? Jo kom gärna hit, jobba, gör affärer, bo, lev, men tro inte att ni kan ta vårt land och kultur.Insayt
"Kom till vårt land, lev väl, sola, bada, betala Era räkningar och mutor, arbeta icke. Ty landet är vårt och så ock är pengarna, åk sedan hem när ni är panka....."legolas
Du menar alltså som vi säger här i Sverige....?Kom till vårt land, lev väl, betala "inte" dina räkningar.Arbeta icke, Ty landet tar hand om det ekonomiska ändå.Landet är inte vårt och pengarna är inte heller våra.Sen när du är pank så ser vi till att nya pengar kommer.
Får man vara så fräck, trots att man inte har varit så länge eller så många gånger i Thailand som du, att ändra denna lite för "romantiska grundläggande regel" lite grand, ty den är påhittad av dig och inte av en thailändare.Den grundläggande regeln enligt hur jag ser det ,är istället i det närmaste: "Kom till vårt land, lev väl, sola, bada, betala Era räkningar och mutor, arbeta icke. Ty landet är vårt och så ock är pengarna, åk sedan hem när ni är panka....."Var inte arg nu - menar inget illa, men detta är min åsikt....legolas
"Kom till vårt land, lev väl, sola, bada, betala Era räkningar och mutor, arbeta icke. Ty landet är vårt och så ock är pengarna, åk sedan hem när ni är panka....."