0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Luta bara er tillbaka i soffan och slut ögonen, med ett litet knapptryck är ni snart tillbaka i thailand
Äntligen så hittade jag dessa härliga små råttorna på marknaden i NongBuaDaeeng!!!SMAKLIG SPIS!!!
Byt ut gris mot råtta och det blir Laab Noo, smakar helt okay Råvara och färdig mald
Om thailändarna inte blir sjuka av det som bjuds, varför skulle ni bli sjuka??Nej, jag tror inte det finns "farlig" mat om den inte är skämd, även om man kan reagera på för starkt kryddat mat.//Peo
Man kan bli magsjuk p.g.a olika bakteriekulturer. Det behöver inte betyda att maten är otjänlig som föda. Men man kan fortfarande bli sjuk av maten.
Jag tror att cancern som finns i Thailand till stora delar bl.a. kommer ifrån den mat de käkar. jag vet inga detaljer, det är bara en känsla jag har. Så att inte säga att thai blir sjuka är nog en grov överdrift. Jag ser thai dö i alla sjukdomar poå sjukhusen, och alltför ofta är det cancer.... Varför??
Det gäller väl oss som bor i Thailand oxå.
Om man blir sjuk på grund av olika bakteriekulturer, vilket jag absolut tror man kan, så beror det väl mycket på hur resistent man är som person, tror ni inte?Jag har aldrig blivit magsjuk och jag har smakat på allt som "min" familj har tillagat.(Jag är så jäkla nyfiken så jag kan inte låta bli )//Peo
Visst finns det risk för få cancer av maten man äter men jag tror att en stor anledning till att många thai får cancer beror på dålig miljö med mycket gifter, rökning och överkonsumption av alkohol.//Peo