Författare Ämne: jetmotor-ljudmanick  (läst 985 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gazton

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4273
  • Karmakvot: 15.8%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
jetmotor-ljudmanick
« skrivet: 2012-03-19, 19:06 »
Hejsan

senast jag var i Thailand 2010, så var det populärt bland vissa att få sin bil att låta som en jetmotor från en boeing när den drar på full gas.
Genom en liten ljudanordning som tex kunde kopplas till bilens backljus får man fram det ljudet. Sen fäster man den lilla manicken i bilens underrede
Det tog ett tag innan jag fattade vad det var. Man går i lugnan ro på BKKs gator och plötsligt hör man ljudet av en jetmotor.

Är det någon som vet vad den finns att få tag i? Den såldes på marknader runt om i BKK och Phuket, men jag är ganska säker på att den finns/fanns runt om hela Asien.

/ Gaz

Utloggad kjell.t

• Antal inlägg: 739
  • Karmakvot: 6.9%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
SV: jetmotor-ljudmanick
« Svar #1 skrivet: 2012-03-19, 20:10 »
Hejsan

senast jag var i Thailand 2010, så var det populärt bland vissa att få sin bil att låta som en jetmotor från en boeing när den drar på full gas.
Genom en liten ljudanordning som tex kunde kopplas till bilens backljus får man fram det ljudet. Sen fäster man den lilla manicken i bilens underrede
Det tog ett tag innan jag fattade vad det var. Man går i lugnan ro på BKKs gator och plötsligt hör man ljudet av en jetmotor.

Är det någon som vet vad den finns att få tag i? Den såldes på marknader runt om i BKK och Phuket, men jag är ganska säker på att den finns/fanns runt om hela Asien.

/ Gaz

Vet inte var den finns, men om du monterar den i sverige så se till att inte snuten tar dig, den är olaglig p.g.a ljudet

Utloggad Gazton

• Global Moderator
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #2 skrivet: 2012-03-19, 20:18 »
Vet inte var den finns, men om du monterar den i sverige så se till att inte snuten tar dig, den är olaglig p.g.a ljudet

Jag är inte själv så intresserad, men en arbetskamrat som snart fyller jämmna år kommer nog att bli förvånad när han backar ut bilen ur garaget.. 8)

Utloggad kjell.t

« Svar #3 skrivet: 2012-03-19, 20:21 »
Jag är inte själv så intresserad, men en arbetskamrat som snart fyller jämmna år kommer nog att bli förvånad när han backar ut bilen ur garaget.. 8)

Skulle tro det, en syn för gudarna :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Utloggad andrejsdenruskige

• Dude, he's way hammered
  • Antal inlägg: 2065
  • Karmakvot: 31.6%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #4 skrivet: 2012-03-19, 21:28 »

Me like!!!

Hoppas ni filmar det hela.

Utloggad Berralund

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 10085
  • Karmakvot: 10.4%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #5 skrivet: 2012-03-20, 08:00 »
Superidé! Syrran fyller också 50 om ett par år, detta är ju en alldeles lysande idé. Ser fram emot en rapport om hur det gick.  ;D

Utloggad zMacen

• Antal inlägg: 427
  • Karmakvot: 64.9%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #6 skrivet: 2012-03-20, 11:17 »
En lysande idé! Den kan man faktiskt låna.
Jag har faktiskt aldrig sett en sådan på någon av mina resor (har iofs inte aktivt sökt heller, så det kan förklara saken).

Borde annars kunna hittas på någon kinesisk importsite.
Det finns ett antal sådana. Ska leta ikväll.

Utloggad Gazton

• Global Moderator
« Svar #7 skrivet: 2012-03-20, 20:55 »
En lysande idé! Den kan man faktiskt låna.
Jag har faktiskt aldrig sett en sådan på någon av mina resor (har iofs inte aktivt sökt heller, så det kan förklara saken).

Borde annars kunna hittas på någon kinesisk importsite.
Det finns ett antal sådana. Ska leta ikväll.

Jag ska höra mig för i morgon. Jag tror jag vet en som dessutom vet vad de heter på Thai.

Men jag misstänker (som du skriver) att det är en produkt från Kina.  Har googlat och youtubat som fan, utan resultat. Men skam den som ger sig  8)

Utloggad Gazton

• Global Moderator
« Svar #8 skrivet: 2012-03-20, 20:57 »
Ps. Glömde säga att "Manicken" är stor som en kortlek, och inte särskilt dyr.

Utloggad zMacen

• Antal inlägg: 427
  • Karmakvot: 64.9%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #9 skrivet: 2012-03-20, 21:32 »
Har hittat en variant.
Tyvärr är man tvungen att beställa minst 20 st....

Tänkte lägga en länk här, men kommmer inte ihåg om man då bryter mot någon forumregel. Skickar därför ett pm till dig Gaz.

Utloggad kjell.t

« Svar #10 skrivet: 2012-03-21, 00:34 »
Har hittat en variant.

Tänkte lägga en länk här, men kommmer inte ihåg om man då bryter mot någon forumregel. Skickar därför ett pm till dig Gaz.

Om vi är många att dela så ???
Jag är intreserad!!!!

Utloggad Gazton

• Global Moderator
« Svar #11 skrivet: 2012-03-23, 08:36 »
Har hittat en variant.

Det är absolut inte emot forumsreglerna, så länge man själv inte har ekonomiskt vinning av det.

Tack för länken Mackan, men det är ju ljudet av en boeing som landar, inte startar.

Jag ska forska vidare denna helgen, ämnet är icke nedlagt  ;)

http://www.aliexpress.com/product-fm/439564308-Cool-Motorcycle-Brake-Speaker-Plane-Landing-Sound-55-60-dB-wholesalers.htm

Utloggad Gazton

• Global Moderator
« Svar #12 skrivet: 2012-03-23, 10:00 »
Det är absolut inte emot forumsreglerna, så länge man själv inte har ekonomiskt vinning av det.

Tack för länken Mackan, men det är ju ljudet av en boeing som landar, inte startar.

Jag ska forska vidare denna helgen, ämnet är icke nedlagt  ;)

http://www.aliexpress.com/product-fm/439564308-Cool-Motorcycle-Brake-Speaker-Plane-Landing-Sound-55-60-dB-wholesalers.htm

Länken bruten  >:(

Inloggad Jo-Be

• Antal inlägg: 2767
  • Karmakvot: 6.7%
« Svar #13 skrivet: 2012-03-23, 10:19 »
« Senast ändrad: 2012-03-23, 10:36 av Jo-Be »

Inloggad Jo-Be

• Antal inlägg: 2767
  • Karmakvot: 6.7%
« Svar #14 skrivet: 2012-03-23, 14:42 »
Inte bara i URL:en......  :laugh: :laugh:

Funny Guy!! ;D :D ;D

Fatta piken :laugh:

Utloggad Kentbra

• Antal inlägg: 990
  • Karmakvot: 8.6%
« Svar #15 skrivet: 2012-03-23, 15:03 »
I värsta fall kan man nog gå ihop flera och dela på 20 stycken.

Utloggad Ann64

• Vi är med och påverkar
  • Antal inlägg: 95
  • Karmakvot: 31.6%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #16 skrivet: 2012-03-29, 21:38 »

Jag kommer att vara i Thailand i 2 veckor nu i April, hittar jag en sådan ljudmanick där, så köper jag en och skickar till dig. Din adress kan du skicka via PM till mig.

Mvh Ann64.

Utloggad Kycklingen

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 5955
  • Karmakvot: 18.3%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Kvinna
« Svar #17 skrivet: 2012-07-19, 00:59 »
Hur har det gått för TS? Berätta.

Utloggad Bond

• Vi är med och påverkar
  • Antal inlägg: 827
  • Karmakvot: 38.5%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #18 skrivet: 2012-07-19, 01:25 »
Hur har det gått för TS? Berätta.

Ja jag är väldigt nyfiken.

jetmotor-ljudmanick
QR Streckod, länk till ämnet "jetmotor-ljudmanick"

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 

Container från Sverige till thailand

Din lokala tid: 10:10