0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
http://www.nationmultimedia.com/life/A-feast-fit-for-royalty-30184272.html
Svar till Legolas och Ubon.Läste artikeln i The Nation igår.Tänkte då att en hel del av de rika som deltar i denna sk välgorenhet har nog framforallt ett behov att lätta sina egna samveten, men då tillsamman med andra som har liknandesamvetsproblem.Man kan då dunka varandra i ryggen, supa och och skratta lite tillsammans.De kan tex ha har blivit formogna genom korruption, svarta affärer, grovt utnyttjand av andra människor, stold etc, och mår i längden inte riktigt bra pga detta.De koper då en dyr, 10.000 bahts biljett, till en exklusiv välgorenhetsmåltid, där det garanterat endast finns likasinnade deltagare, och gärna någon deltagare/sponsor från kungahuset.Overskottet, dvs smulorna, anger man ofta skall gå till fattiga barn, i det här fallet barn i OmKoi distriktet i Chiang Mai.Detta var min personliga tolkning av artikeln i The Nation, som ni frågade mig om.Naturligtvis är det upp till var och en att tolka artikeln på sitt sätt.
Bättre då att de inte skänker något överhuvudtaget eller?
Bast ar val da att aldrig uttnyttja nagot elle nagon
Man kan hjälpa till på många olika sätt för att underlätta livet för folk.Jag avgav en gång ett löfte till mitt ex i Prathai att jag skulle betala en del av hennes systerdotters skolgång. Hon och jag stod ungen väldigt nära. Detta understöd har jag fortsatt med även om vi inte längre är tillsammans. Jag anser att man bör stå vid sitt ord, i synnerhet då det gäller utfästelser gjorda till barn.Genom att uppvisa en god moral och ärlighet kan man hjälpa att forma en ung människa.Allt är inte pengar i, pålitlighet väger också tungt även om man inte kan äta den.