Författare Ämne: Välgorenhet i Thailand  (läst 415 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bossej

• * * *
  • Antal inlägg: 147
  • Karmakvot: 22.4%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
Bosse

Inloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
  • Antal inlägg: 10831
  • Karmakvot: 9.5%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Prärien // Nong Nasaeng
SV: Välgorenhet i Thailand
« Svar #1 skrivet: 2012-06-19, 08:00 »
http://www.nationmultimedia.com/life/A-feast-fit-for-royalty-30184272.html

jaha? vad vill du ha sagt med detta Bosse? jag läste i alla fall artikeln, och får väl börja då.....

citat
The gala dinner is the brainchild of the sisters Nuntiya and Patcharin Hame-ung-gull of Gourmet One, Bangkok's leading supplier of fine food and imported ingredients. They came up with the idea of a fundraiser event as a way of paying back to society and at the same time showcasing the high quality of Thailand's professionals in the food and beverage industry.slut citat

Dom visar upp på samma gång Thailands proffisionella kockar sägs det... tittade på bilden, inte en endaste en kock är thai, enbart falanger!!!

Noterade också ändamålet på välgörenheten...

citat
As in previous years, the bulk of the funds will benefit Border Patrol Police Schools under the Patronage of Her Royal Highness. The balance goes to charities to improve the livelihood and education of underprivileged children in the remote district of Om Koi of Chiang Mai.slut citat

Huvuddelen av de insamlade medlen går till gränspolisskolorna. och den marginella biten går till de utfattiga barnen i nolrra Thailand.... Hmmmmm

www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Transporten till Thailand är viktig, varför inte gå till källan efter vatten!!!

Utloggad Ubon

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 786
  • Karmakvot: 38.2%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #2 skrivet: 2012-06-19, 08:09 »
Undrar lite vad Bosse menar,? kasta in en länk och inget mer??

Rena rama gissningsleken........positivt? negativt?  berätta lite mer.............

Ubon

Utloggad Bossej

• * * *
  • Antal inlägg: 147
  • Karmakvot: 22.4%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #3 skrivet: 2012-06-19, 08:49 »
Svar till  Legolas och Ubon.

Läste artikeln i The Nation igår.

Tänkte då att en hel del av de rika som deltar i denna sk välgorenhet har nog framforallt ett behov att lätta sina egna samveten,
 men då tillsamman med andra som har liknande
samvetsproblem.
Man kan då dunka varandra i ryggen, supa och  och skratta lite tillsammans.

De kan tex ha  har blivit formogna genom  korruption, svarta affärer, grovt utnyttjand av andra människor, stold etc,
och  mår i längden  inte riktigt bra pga detta.

De koper då  en  dyr, 10.000 bahts biljett,  till en  exklusiv välgorenhetsmåltid, där det garanterat endast finns likasinnade deltagare, och gärna någon deltagare/sponsor   från kungahuset.

Overskottet, dvs smulorna,  anger man ofta skall gå till fattiga barn,
 i det här fallet barn i OmKoi distriktet i Chiang Mai.

Detta var min personliga tolkning av artikeln i The Nation, som ni frågade mig om.

Naturligtvis är det upp till var och en att tolka artikeln  på sitt sätt.

Bosse

Inloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
  • Antal inlägg: 10831
  • Karmakvot: 9.5%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Prärien // Nong Nasaeng
« Svar #4 skrivet: 2012-06-19, 09:18 »
Tolkar det precis som dig BosseJ.. Ibland blir man bara sur över de här frimärks-länderna och sånt de kallar välgörenhet. Jag tror att de tycker att välgörenhet är när man ger en liten bit, som inte ens är sin egna bit att ge!!
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Transporten till Thailand är viktig, varför inte gå till källan efter vatten!!!

Inloggad glimten66

• Dude, he's way hammered
  • *
  • Antal inlägg: 4475
  • Karmakvot: 15.8%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #5 skrivet: 2012-06-19, 15:39 »
Välgörenhet kan man ju inte kalla det för direkt

här har ni folk som sysslar me riktig välgörenhet själv sponsrar jag dom varje år

Jesters care for kids

http://www.care4kids.info/

Utloggad BaBoo

• * * *
  • Antal inlägg: 171
  • Karmakvot: 26.3%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #6 skrivet: 2012-06-22, 11:36 »
Svar till  Legolas och Ubon.

Läste artikeln i The Nation igår.

Tänkte då att en hel del av de rika som deltar i denna sk välgorenhet har nog framforallt ett behov att lätta sina egna samveten,
 men då tillsamman med andra som har liknande
samvetsproblem.
Man kan då dunka varandra i ryggen, supa och  och skratta lite tillsammans.

De kan tex ha  har blivit formogna genom  korruption, svarta affärer, grovt utnyttjand av andra människor, stold etc,
och  mår i längden  inte riktigt bra pga detta.

De koper då  en  dyr, 10.000 bahts biljett,  till en  exklusiv välgorenhetsmåltid, där det garanterat endast finns likasinnade deltagare, och gärna någon deltagare/sponsor   från kungahuset.

Overskottet, dvs smulorna,  anger man ofta skall gå till fattiga barn,
 i det här fallet barn i OmKoi distriktet i Chiang Mai.

Detta var min personliga tolkning av artikeln i The Nation, som ni frågade mig om.

Naturligtvis är det upp till var och en att tolka artikeln  på sitt sätt.

Bättre då att de inte skänker något överhuvudtaget eller?

Utloggad Insayt

• Bannlyst, respekterar ej forumregler
  • * * * * *
  • Antal inlägg: 757
  • Karmakvot: 8.7%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #7 skrivet: 2012-06-22, 12:12 »
Bättre då att de inte skänker något överhuvudtaget eller?

Jo men lite sanning är det allt. Alltid svårt detta med "skall vi ge något eller inte", kommer pengarna verkligen fram eller försvinner de i fickor eller administration. Sen finns ju en som jag sa i en annan tråd "omvänd cynism".

Se bara på galor som "vatten till jordens folk" eller vad det nu hette som gick på TV för några år sedan.

Alltid när det gäller galor av detta slag ställer superstjärnor upp och deltar "gratis...jojo" och skänker sitt överskott.

Själv sitter de i gigantiska hus som slukar kilowattimmar dygnet runt med privata tennisbanor, pool, gym och annat som slukar energi samt aldrig skulle de ta cykeln till butiken för att handla utan den stora limosinen som drar gigantiska mängder bensin osv.

Men oss andra vill de påtala vårt ansvar att hushålla och ta ansvar för vår jord.

Visst är det bättre att något kommer till nytta än inget alls, så det är bara att gilla läget antar jag!

plara

Utloggad matteisurin

• Dude, he's way hammered
  • *
  • Antal inlägg: 1150
  • Karmakvot: 8.9%
  • STO-Huddinge/ Surin tambon samrong ban salengphan
« Svar #8 skrivet: 2012-06-22, 13:07 »
Bast ar val da att aldrig uttnyttja nagot elle nagon
# 27 RIP

Utloggad BaBoo

• * * *
  • Antal inlägg: 171
  • Karmakvot: 26.3%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #9 skrivet: 2012-06-22, 18:34 »
Bast ar val da att aldrig uttnyttja nagot elle nagon

Oavsett hur de tjänat sina pengar så är det bättre att de skänker en promille än inget alls!

Sedan finns det ju folk som tycker att alla som är rika eller tjänar mycket pengar per automatik är onda och dåliga människor!

Utloggad Bond

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 692
  • Karmakvot: 44.8%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • โบนด์ , บอนด์
« Svar #10 skrivet: 2012-06-23, 01:36 »
Kan inte nagon lagga up en lista pa hjalporganisationer eller liknande som man kan lita pa i Thailand? Om det nu finns nagaon sadan vill saga  :o
Kiss me im shitfaced

Inloggad Sir One

• Antal inlägg: 1553
  • Karmakvot: 7.5%
  • Våga vägra Facebook
    • Ubuntu Sverige
« Svar #11 skrivet: 2012-06-23, 08:42 »
Man kan hjälpa till på många olika sätt för att underlätta livet för folk.
Jag avgav en gång ett löfte till mitt ex i Prathai att jag skulle betala en del av hennes systerdotters skolgång. Hon och jag stod ungen väldigt nära. Detta understöd har jag fortsatt med även om vi inte längre är tillsammans. Jag anser att man bör stå vid sitt ord, i synnerhet då det gäller utfästelser gjorda till barn.
Genom att uppvisa en god moral och ärlighet kan man hjälpa att forma en ung människa.
Allt är inte pengar i, pålitlighet väger också tungt även om man inte kan äta den.

Utloggad ledarn

• Vi är med och påverkar
  • *
  • Antal inlägg: 4437
  • Karmakvot: 16.7%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Bantat/That Thong/Chayiaphum
« Svar #12 skrivet: 2012-06-23, 09:10 »
Man kan hjälpa till på många olika sätt för att underlätta livet för folk.
Jag avgav en gång ett löfte till mitt ex i Prathai att jag skulle betala en del av hennes systerdotters skolgång. Hon och jag stod ungen väldigt nära. Detta understöd har jag fortsatt med även om vi inte längre är tillsammans. Jag anser att man bör stå vid sitt ord, i synnerhet då det gäller utfästelser gjorda till barn.
Genom att uppvisa en god moral och ärlighet kan man hjälpa att forma en ung människa.
Allt är inte pengar i, pålitlighet väger också tungt även om man inte kan äta den.

Stort gjort av dig  :clap_tranparent: :clap_tranparent:
Bara döda fiskar följer strömmen.

Välgorenhet i Thailand
QR Streckod, länk till ämnet "Välgorenhet i Thailand"

Din lokala tid: 16:17