0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
JAg övertog dotterns katt när hon skulle arbeta i Dublin och senare i Gbg. Katten har inte blivit avhämtad...Det vanligaste djuren i Sverige lär väl annars vara det som Glimten drabbats av, flatlöss.Ett annat vanligt husdjur är väl annars datavirus, någon som drabbar er stackare som kör Windows. Botemedlet heter LINUX.
Minsta husdjuret som fanns på vår verande i LOS. precis utfodrat med en liten skinkbit.
Owen?? Roligt namn på en flicka men hon ser ju snäll ut.Själva har vi fått problem med katten hemma, han har börjat pinka i en skinnfåtölj. Är det möjligen någon som har ett tips på hur man får honom att sluta med det omgående? Om det inte upphör kommer vi med största sannolikhet att lämna tillbaka honom till hans ursprungliga hem.
Tänk vilken ombytlig värld vi lever i ändå. Tidigare var frugan helt på det klara med att vår katt Singha skulle lämnas tillbaka, men saknaden efter honom blev för svår. Så igår hämtade vi hem honom igen, och nu lämnas han enbart bort när vi skall resa bort.Han är för go den lille busen, gott att höra motorn spinna igen.
Men fantastiskt fina foton tar du i alla fall
Har ni några husdjur? Hundar, katter, fåglar, fiskar, grisar, ormar vad vet jag. I denna tråden tänkte jag att vi kan dela med oss av våra erfarenheter.Själva har familjen och jag en katt, Singha, hemma i Sverige. Vi har bara haft honom i en månad än men han är jättemysig. Han är en innekatt som kunde gå på lådan redan när vi fick honom.I Thailand har vi ett varierande antal hundar som svärmor och svärfar tar hand om. Antalet varierar med nya valpar etc. Hundarna håller vi på gården, dom får inte springa lösa hur som helst. Men det hindrar inte att någon tik smiter iväg då och då när det är dags för förökning. Eller en hanhund som kommer på besök.Som sagt, dela med er av tips som ni har och fråga dom som vet. Kör på och lycka till med husdjuren!!
Det slog mig när jag besökte min tjejs familj i Sukhothai första gången.-det fanns inga djur alls där i byn jo förresten, jag såg en ödla pila förbi på huset. Den tittade oroligt bakåt hela tiden. Vet inte varför I alla fall så frågade jag tjejen "varför finns det inga djur här tro,varken katter eller hundar eller andra djur ?? WE eat everything that moves" svarade hos med ett underligt leende på läpparna
Då förstår vi varför hon inte sett mat i ett kylskåp eller skafferi tidigare...