Omröstning

Har du provat äta insekter?

Ja
11 (40.7%)
Nej inte än
9 (33.3%)
Nej, aldrig i livet!
7 (25.9%)

Antal personer som röstat: 17

Omröstningen har avslutats: 2006-06-05, 16:44

Författare Ämne: Insekter på menyn  (läst 5342 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gazton

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4683
  • Karmakvot: 13.5%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
SV: Insekter på menyn
« Svar #20 skrivet: 2011-06-18, 14:41 »
Vi brukade fiska kräftor bakom, och runt Chaparall förr.. Vi slutade med det efter att polis och räddningstjänst plockade upp skelettet efter ett lik som gått ner sig i ån i juli , året före.. :-\ :thumbsdown: 8)

Utloggad ling

• Administrator
  • * * * *
  • Antal inlägg: 302
  • Karmakvot: 41.7%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #21 skrivet: 2011-06-18, 15:27 »
..., medan kräftan gör varken människor eller fä illa ;D. ...

Åjo he he he, har hört man kan få huvudvärk av dessa. :wai:

Utloggad Gazton

• Global Moderator
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #22 skrivet: 2011-06-18, 15:46 »
Jag vill helst inte att maten jag äter har gått på fler än 4 ben.. Men jag är inte en man med principer  ;D

insayt

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 2011-06-18, 16:00 »
Åjo he he he, har hört man kan få huvudvärk av dessa. :wai:

hahaha, ja Ling men det kan man ju inte lasta kräftorna för ;D ;D

Mvh Peter :wai:

legolas

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 2011-06-18, 16:26 »
Jag vill helst inte att maten jag äter har gått på fler än 4 ben.. Men jag är inte en man med principer  ;D

Tycker lite ynd om dig gazton. min inlandsvän.. kräftor, räkor och krabbor så jäkla gott...

Utloggad Gazton

• Global Moderator
« Svar #25 skrivet: 2011-06-18, 16:28 »
Tycker lite ynd om dig gazton. min inlandsvän.. kräftor, räkor och krabbor så jäkla gott...

Som sagt jag är ingen principfast människa  ;)

Utloggad zMacen

• Dude, he's way hammered
  • * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 432
  • Karmakvot: 64.1%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #26 skrivet: 2011-06-18, 18:06 »
Ser följande krabat inte äcklig ut?
Nja, i jämförelse med syrsorna tidigare så ser kräftan riktigt god ut faktiskt  :)

Utloggad Mille1000

• Vi är med och påverkar
  • * *
  • *
  • Antal inlägg: 59
  • Karmakvot: 15.3%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #27 skrivet: 2011-06-18, 19:00 »
Ser följande krabat inte äcklig ut?

Kräftor med tillbehör är ju fantastiskt gott, gäller de flesta skaldjur faktisk även musslor går ner utan problem, det är ju maträtter man fått som barn och därför vågar äta det.
Om jag aldrig tidigare hade sett eller ätit kräftor så skulle jag nog rygga på samma sätt som för en skål insekter för kräftan har ju inte något aptitlig utseende.. så ja jag tycker den ser äcklig ut  :o

Utloggad danne

• Vi är med och påverkar
  • * *
  • *
  • Antal inlägg: 16
  • Karmakvot: 100%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
« Svar #28 skrivet: 2012-09-08, 12:13 »
Grillad spindel

Utloggad Kycklingen

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4481
  • Karmakvot: 19.4%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Kvinna
« Svar #29 skrivet: 2012-09-08, 13:52 »
Tack för fina bilder danne  :thumbsup:

Insayt

• Gäst
« Svar #30 skrivet: 2012-09-08, 19:38 »
Grillad spindel

Spindel skall ju faktiskt vara ganska gott har jag hört, inte bara thailändare som  käkar det utan amasonindianer mm.

Lite salt på och det går nog ner. ;D

insayt

Insekter på menyn Sida: 2
QR Streckod, länk till ämnet "Insekter på menyn Sida: 2"

Din lokala tid: 16:56