Författare Ämne: Svenskt hemlagat mat eller matvaror, kopior eller motsvarande  (läst 1900 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
  • Antal inlägg: 10861
  • Karmakvot: 9.5%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
  • Prärien // Nong Nasaeng
SV: Svenskt hemlagat mat eller matvaror, kopior eller motsvarande
« Svar #20 skrivet: 2011-06-07, 10:17 »
Ett lite tips om att få tag på svenska matvaror i Thailand.

Efter lite letande på nätet hittade jag den här länken http://www.icasvenskmat.se/.
Det är en ICA butik som skickar de varor som jag kommer att sakna i Thailand nästa år.

/Anubaan

Det är säkert bra med sortimentet och så, men sedan så kommer det till transporten och då dör du. det är bara att välja, jag valde 1st ost 1,1 kilo för 87.50. Frakten till Thailand blir med posten kronor 349:-, eller vill du ha de6t lite snabbare med DHL, så lär det minst kosta dig 787:-.

Nä,, seriöst talat Anubaan, kolla nu det jag skrev i mitt första inlägg om Scandinavian Deli i Bangkok:

http://www.scandinaviandeli.co.th/register.php

Deras frakt för min del, om jag beställer rejält med varor upp till Chaiyaphum (35 mil) blir SEK: 60:-.... något mer överkomligt alternativ. Visserligen så har ICA ett fantastiskt sortiment att tillgå, men med den frakten så är det ju självmord att ens äta deras mat.
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Transporten till Thailand är viktig, varför inte gå till källan efter vatten!!!

Inloggad Rolf

• STAFF
  • Antal inlägg: 5655
  • Karmakvot: 9.5%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Runhällen/BanPhe/Hat Mae Rumphung
« Svar #21 skrivet: 2011-06-07, 10:49 »
Ja [fy f n] vad dyrt det blev. Synd för iden är ju god.
Du måste våga ta andra steget,annars blir du stående på ett ben.

PATCHAREE

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 2011-06-07, 16:21 »
20 kg postens paket ca 650 kr, men har man otur kommer den aldrig fram.
Har skickat 3 paket och dom har kommit fram, från 5 dagar till 1 och  1/ 2 vecka.
Postens paket är överskrider man 5 kg så betalar man för 20 kg och skillnaden mellan 5 och 20 är liten.
Man kan skicka mycket varor i ett paket på 20 kg, men så klart inte färsk svensk mjölk men sur strömming, som bara blir bättre under resan. Annars har dom en i Isan en  sur fisk som smakar likadant men inte luktar lika mycket. Under Finska kriget dog en hel del av finska hjältarna av svält då de vägrade att äta "s u r-f i t t a" som Svenskarna hade skickat, den gång då Finlands kamp var våran kamp mot ryssen.

Utloggad matteisurin

• Dude, he's way hammered
  • *
  • Antal inlägg: 1150
  • Karmakvot: 8.9%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • STO-Huddinge/ Surin tambon samrong ban salengphan
« Svar #23 skrivet: 2011-06-12, 14:07 »
Angående en tråd från tidigare i dag om julskinka och stekt fläsk eller vad det nu var. Hade det inte varit bättre att hänvisa direkt till länken BM food istället för att gå via ett nytt thailandsforum. Vet inte om nån känner sig träffad men vore kul med ett svar
# 27 RIP

Utloggad Gazton

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4629
  • Karmakvot: 13.3%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Smauland. och alla öppna barer i LOS
« Svar #24 skrivet: 2011-06-12, 14:46 »
Angående en tråd från tidigare i dag om julskinka och stekt fläsk eller vad det nu var. Hade det inte varit bättre att hänvisa direkt till länken BM food istället för att gå via ett nytt thailandsforum. Vet inte om nån känner sig träffad men vore kul med ett svar

Hej Matte :) .

Jagär inte så insatt i det, så jag låter frågan gå vidare.. så tror jag nog du får ett svar.
 Jag vet att tråden flyttades.

/Gazton

Some people are alive only because it's illegal to kill them

Svenskt hemlagat mat eller matvaror, kopior eller motsvarande Sida: 2
QR Streckod, länk till ämnet "Svenskt hemlagat mat eller matvaror, kopior eller motsvarande Sida: 2"

Din lokala tid: 15:35