Författare Ämne: Thailändsk pizza  (läst 6657 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
  • Antal inlägg: 10832
  • Karmakvot: 9.5%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Man
  • Prärien // Nong Nasaeng
SV: Thailändsk pizza
« Svar #40 skrivet: 2011-05-12, 13:38 »
Citat från: Lunkan skrivet 2011-05-09, 03:11
"Pannkakspizza"
Eftersom jag varken gillar oregano eller tomatsås, så började jag tänka att det vore enklare att göra pizza själv. Och eftersom jag gillar att rationalicera bort onödiga saker    så kom jag på om man gör en korsning mellan pizza och tjockpannkaka, så slipper man både knåda degen och kan även slippa riva osten om man trycker ner ostskivor under smetytan så de inte bränns.

Min favorit är med ananas, vegetariska "köttbullar" och "varmkorv".

Sedan kommer det bara att fattas en ugn också, för de brukar ju inte vara vanliga i Thailand slut citat
----------------------------
....
Vad fick du det ifrån?! SJÄLVKLART kan jag köpa en ugn. Jag skrev om hur situationen ÄR där NU, och i nästan alla hem i Thailand...

Hur det är i alla hem i Thailand bryr jag mig i alla fall inte ett dyft om. Vill jag ha en ugn så köper jag en ugn. jag skiter väl i om herr medelthai inte äger en sådan, han gillar ändå inte pizza eller så mycket som kommer ifrån ugnen
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Transporten till Thailand är viktig, varför inte gå till källan efter vatten!!!

Utloggad Lunkan

• Bannlyst, respekterar ej forumregler
  • * * * * *
  • Antal inlägg: 716
  • Karmakvot: 3.1%
  • KARMA! för bra inlägg 
  • Svenska skogen > by i Sakon Nakhon?
    • JobbaHemmaGuiden.com
« Svar #41 skrivet: 2011-05-12, 14:42 »
Citat från: Lunkan skrivet 2011-05-09, 03:11
-cut-
Sedan kommer det bara att fattas en ugn också, för de brukar ju inte vara vanliga i Thailand slut citat
----------------------------
....
Hur det är i alla hem i Thailand bryr jag mig i alla fall inte ett dyft om. Vill jag ha en ugn så köper jag en ugn. jag skiter väl i om herr medelthai inte äger en sådan, han gillar ändå inte pizza eller så mycket som kommer ifrån ugnen
Det gör det ju inte mindre fel vad du skrev...  :)

Som i nästan alla hem i Thailand, har familjen ifråga ingen ugn, och alltså fattas det en ugn DÄR för att jag ska kunna laga pizza DÄR NU.
F ö gillar "frun" pizza, men jag har inte kollat vilka smaker än. Men hon gillar "alla" glassorter  :)

Utloggad b-tung

• Moderator
  • Antal inlägg: 1064
  • Karmakvot: 43.5%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Bemöt din nästa som du själv vill bli bemött
« Svar #42 skrivet: 2011-05-12, 22:38 »
Gillar man inte tomatsås och oreganao så kan man göra en vit pizzasås baserad på kronärstkockhjärtan. Perfekt att krydda en sådan med t.ex basilika. Om du är laktovegetarian(du gillade ost) så ska du testa att göra små biffar/köttbullar med hirs och fetaost som grund. Grymt gott.

Den perfekta pizzan enligt mig är ofta beroende på hälsotillståndet....
Stor favorit är en variant med tomat, mozzarella, riktig salsicca. när man tar ut pizzan ur ugnen så lägger man på ruccola, patanegra, hyvlad mancego, lite kallpressad olivolja, balsamicosirap och rostade pinjenötter

Det fanns en grym pizza för många år sedan i stockholm som serverade pizzor gjorda på kantarellmjöl!! Det Svenska Pizzaköket.
Leo tid är hela dygnets timmar

Utloggad Lunkan

• * * * * *
  • KARMA! för bra inlägg 
    • JobbaHemmaGuiden.com
« Svar #43 skrivet: 2011-05-12, 23:28 »
Kronärtskockor och basilika gillar jag. Och pinjenötter.

Vet inte om den var gammal, men jag fick fetaost på en pizza för länge sedan, och det vill jag aldrig ha igen   :)

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #44 skrivet: 2011-05-13, 02:21 »
Det gör det ju inte mindre fel vad du skrev...  :)

Som i nästan alla hem i Thailand, har familjen ifråga ingen ugn, och alltså fattas det en ugn DÄR för att jag ska kunna laga pizza DÄR NU.
F ö gillar "frun" pizza, men jag har inte kollat vilka smaker än. Men hon gillar "alla" glassorter  :)

fan du ger dig aldrig va..... Jag menar helt enkelt att vill du göra dig en pizza så gå ut och köp dig en ugn,, det är ingen större investering... Du framställde ju det hela som en stor svår situation för dig.... därför upplyste jag dig om möjligheten att öppna plånboken och köp ugnen ifråga...
 ;D

Förresten har du en "fru" nu, jag trodde bara du hade ett "fruämne" som inte längre kunde vänta på dig. Men ni verkar ju ha kommit varandra hyggligt nära eftersom du ju tydligen har W"snappat" upp vilka maskiner de har i familjen här nere i Thailand och dessutom så vet du att hon gillar alla glassorter. Kul att det rör på sig på frufronten då. När skall ni träffas då???
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Utloggad Lunkan

• * * * * *
  • KARMA! för bra inlägg 
    • JobbaHemmaGuiden.com
« Svar #45 skrivet: 2011-05-15, 00:03 »
fan du ger dig aldrig va..... Jag menar helt enkelt att vill du göra dig en pizza så gå ut och köp dig en ugn,, det är ingen större investering... Du framställde ju det hela som en stor svår situation för dig.... därför upplyste jag dig om möjligheten att öppna plånboken och köp ugnen ifråga...
 ;D

Förresten har du en "fru" nu, jag trodde bara du hade ett "fruämne" som inte längre kunde vänta på dig. Men ni verkar ju ha kommit varandra hyggligt nära eftersom du ju tydligen har W"snappat" upp vilka maskiner de har i familjen här nere i Thailand och dessutom så vet du att hon gillar alla glassorter. Kul att det rör på sig på frufronten då. När skall ni träffas då???
Så du går ut och köper en ugn om du är på VISIT,
INNAN du har flyttat ner, menar du?  :D

Nu har du rört ihop det.
1. Den FÖRRA gav upp att vänta för knappt ett år sedan, för hennes biologiska klocka började ticka för fort.
2. Den NYA hittade mig för ett par månader sedan, och sedan har vi pratat ofta 4-5 timmar per DAG, vilket ju är mer än många gifta gör  :)   Hon är 8 år yngre än den förra, så hon har ingen större brådska, utan vill ta Masterexamen först. Hon "föreslog" bröllop 18 mars 2013  :)   MEN det var mer en pejling om jag tyckte det var OK att vänta till hennes examen. Och hon sa att 2015 duger också.

Jag har ju förklarat knäskadeproblemet utförligt då jag svarat förrut. Vad är det som du inte fattar?

Utloggad Bond

• Vi är med och påverkar
  • * * * * *
  • *
  • Antal inlägg: 692
  • Karmakvot: 44.8%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • โบนด์ , บอนด์
« Svar #46 skrivet: 2011-05-15, 02:15 »
Kiss me im shitfaced

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #47 skrivet: 2011-05-15, 02:43 »
Så du går ut och köper en ugn om du är på VISIT, INNAN du har flyttat ner, menar du?  :D

Nu har du rört ihop det.
1. Den FÖRRA gav upp att vänta för knappt ett år sedan, för hennes biologiska klocka började ticka för fort.
2. Den NYA hittade mig för ett par månader sedan, och sedan har vi pratat ofta 4-5 timmar per DAG, vilket ju är mer än många gifta gör  :)   Hon är 8 år yngre än den förra, så hon har ingen större brådska, utan vill ta Masterexamen först. Hon "föreslog" bröllop 18 mars 2013  :)   MEN det var mer en pejling om jag tyckte det var OK att vänta till hennes examen. Och hon sa att 2015 duger också.

Jag har ju förklarat knäskadeproblemet utförligt då jag svarat förrut. Vad är det som du inte fattar?

JA DET KAN JAG TÄNKA MIG,,,,, 1.200 baht =  SEK: 250:- till din tilltänkta fru som spenderar 4-5 timmar i telefon med dig dagligen.

JA hon är definitivt värd att få en liten billig ugn så att ni bägge kan gotta  Er, och slafsa pizza när du är på besök.... Ganska självklart tycker jag!!!
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Utloggad Gazton

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4629
  • Karmakvot: 13.3%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Smauland. och alla öppna barer i LOS
« Svar #48 skrivet: 2011-05-15, 02:47 »
Nu börjar vi komma farligt långt bort från pizza ämnet.. endast ugnen återstår.. 8)
Some people are alive only because it's illegal to kill them

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #49 skrivet: 2011-05-15, 02:59 »
Nu börjar vi komma farligt långt bort från pizza ämnet.. endast ugnen återstår.. 8)

Helt rätt Gazton, men kan jag bara få "snikens kulle" att offra 1.200 baht på sin stora kärlek, så är ju saken klar och pizzan kan bakas...
 :D :D :D
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Utloggad zetterberg_88

• * * * * *
  • Antal inlägg: 515
  • Karmakvot: 4.1%
  • KARMA! för bra inlägg 
  • Stockholm / Ubon Ratchathani
« Svar #50 skrivet: 2011-05-15, 11:15 »
Värst vad ni dyrkar pizza här då. Och ugnen den verkar näst intill helig!

Den thailändska pizzan som det skrevs om i alla fall i första inlägget har jag aldrig testat och låter faktiskt GO!
Men annars äter jag kanske pizza 1 gång om året ingen höjdare för min del.

Kan man inte även beställa pizza så slipper ni åka till stan? Har inte Pizza Company hemkörning det har jag för mig dem hade i UBon ialla fall.
ha't bra
Zääta

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #51 skrivet: 2011-05-15, 11:48 »
haha du e la go Zääta. hemkörning här i Chaiyaphum. Datummärkningen kommer ju att gå ut innan de hinner leverera hit ut i buschen...
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Utloggad zetterberg_88

• * * * * *
  • KARMA! för bra inlägg 
« Svar #52 skrivet: 2011-05-15, 11:51 »
DU får väl betala extra för hemkörning med ett bättre fordon ;) Nä självklart bor man så långt ifrån är man illa tvungen att äta kall pizza eller ta sig mödan att åka till restaurangen.
ha't bra
Zääta

Per Olav

• Gäst
« Svar #53 skrivet: 2011-05-15, 11:56 »
haha du e la go Zääta. hemkörning här i Chaiyaphum. Datummärkningen kommer ju att gå ut innan de hinner leverera hit ut i buschen...

Så träffsäkert, legolas.. Pluspoäng!

Ungefär samma jag skulle kunna förvänta ute i buschen i Sakhon nakon..
Dom hade väl fått söka med helikopter i luften och hund på marken efter att pizza budet har kört vilse.. ;D

Utloggad zetterberg_88

• * * * * *
  • KARMA! för bra inlägg 
« Svar #54 skrivet: 2011-05-15, 11:58 »
äsch ni får helt enkelt strunta i pizzan där vore väl det bästa för så gott är det ju inte. Finns ju annat att äta typ Som tam eller hur Lego?
ha't bra
Zääta

Utloggad Lunkan

• * * * * *
  • KARMA! för bra inlägg 
    • JobbaHemmaGuiden.com
« Svar #55 skrivet: 2011-05-15, 12:50 »
JA DET KAN JAG TÄNKA MIG,,,,, 1.200 baht =  SEK: 250:- till din tilltänkta fru som spenderar 4-5 timmar i telefon med dig dagligen.

JA hon är definitivt värd att få en liten billig ugn så att ni bägge kan gotta  Er, och slafsa pizza när du är på besök.... Ganska självklart tycker jag!!!
Bara 250:- ?! Då är det väl bara typ en plåtlåda?  Inte mycket till ugn. Kan ge dåligt resultat, så att svärföräldrarna tycker att "svenskmat" är skräp  :)   
så det är nog bättre att jag köper en ordentlig efter husbygget. Dessutom har tilltänkta frun sagt själv att hon inte kan laga mat, så hon har ingen större användning av en (skräp-)ugn innan jag flyttar ner.

(Vi pratar inte i telefon, utan med Internet.)

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #56 skrivet: 2011-05-15, 14:59 »
Bara 250:- ?! Då är det väl bara typ en plåtlåda?  Inte mycket till ugn. Kan ge dåligt resultat, så att svärföräldrarna tycker att "svenskmat" är skräp  :)   
så det är nog bättre att jag köper en ordentlig efter husbygget. Dessutom har tilltänkta frun sagt själv att hon inte kan laga mat, så hon har ingen större användning av en (skräp-)ugn innan jag flyttar ner.

(Vi pratar inte i telefon, utan med Internet.)

Lunkan, ber om ursäkt. Blev just rättad av frun. Hon meddelar att ugnen kostade 1.999 baht (SEK: 420:-). Den funkar alldeles charmant faktiskt. Har den till bl.a. att grilla kyckling eller om jag bara skall göra 1st pizza.....

Vår ordinarie ugn kostade 3.500 baht (rea-kostar annars runt 4.700 baht) den är större och klarar 2st pizzor  i taget.

Så är läget på pizzafronten.
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Per Olav

• Gäst
« Svar #57 skrivet: 2011-05-15, 15:10 »
Vår ordinarie ugn kostade 3.500 baht (rea-kostar annars runt 4.700 baht) den är större och klarar 2st pizzor  i taget.

Så är läget på pizzafronten.

tycker jag en ugn skall vara..

Men legolas, Lunkan vill ju inte köpa någon ugn för hans tilltänkta fru kan inte laga mat (säger hon).
Detta medför då per automatik att Lunkan inte kan göra pizza heller i och med att det inte finns någon ugn.
Skulle Lunkan vilja göra pizza måste han köpa en ugn, fast det vill han ju inte för att den tilltänkte frugan kan ju inte laga mat..

Fast det var kanske pannkakspizza Lunkan talade om att han ville göra och då måste han sannolikt köpa en spis i stället.. ;D
Den tilltänkte borde ju inte ha en spis i och med att hon inte kan laga mat?
Undrar dock hur den här tjejen överlever?

Utloggad legolas

• Vi är med och påverkar
  • *
« Svar #58 skrivet: 2011-05-15, 15:57 »
tycker jag en ugn skall vara..

Men legolas, Lunkan vill ju inte köpa någon ugn för hans tilltänkta fru kan inte laga mat (säger hon).
Detta medför då per automatik att Lunkan inte kan göra pizza heller i och med att det inte finns någon ugn.
Skulle Lunkan vilja göra pizza måste han köpa en ugn, fast det vill han ju inte för att den tilltänkte frugan kan ju inte laga mat..

Fast det var kanske pannkakspizza Lunkan talade om att han ville göra och då måste han sannolikt köpa en spis i stället.. ;D
Den tilltänkte borde ju inte ha en spis i och med att hon inte kan laga mat?
Undrar dock hur den här tjejen överlever?

Ja, detta verkar ju vara en ekvation som man inte kan klura ut tror jag!! Kanske enda möjligheten är att den "tilltänkta" försöker att lära sig att laga mat då (??). men som tur är så slipper vi andra att bekymra oss...
www.glegolo.com
chaiyaphum@glegolo.com

Utloggad Kycklingen

• Global Moderator
  • Antal inlägg: 4376
  • Karmakvot: 19.1%
  • KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg KARMA! för bra inlägg 
  • Kön: Kvinna
  • Småland/Chiang Mai/Pattaya
« Svar #59 skrivet: 2011-05-15, 18:37 »
Så du går ut och köper en ugn om du är på VISIT,
INNAN du har flyttat ner, menar du?  :D

Nu har du rört ihop det.

Om man läser detta som du har skrivit så skulle jag om det hade gällt mej lägga ugnen sist i prio listan.
Du har massor av viktigare saker att fixa innan du ska köpa en ugn eller inte.  :D
Jag är kvinna, jag är smart.
Vill du spara tid och slippa leta så fråga mig direkt. :)

Thailändsk pizza Sida: 3
QR Streckod, länk till ämnet "Thailändsk pizza Sida: 3"

Din lokala tid: 23:31